اختلاف نظر اقتصاددانان در مورد سیاست آتی بانك مركزی چین
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، گزارش امروز (یكشنبه) فدراسیون تداركات و مركز آمار چین نشان می دهد، شاخص مدیران خرید این كشور در ماه مارس با رسیدن به سطح 1/53، حداكثر مقدار خود در یك سال اخیر را تجربه كرده و از پیش بینی های قبلی فرا رفته است.

این در حالی است كه بر اساس گزارش بانك اچ.اس.بی.سی و موسسه متریك اكونومیز، شاخص مدیران خرید چین در ماه مارس به 3/48 كاهش یافته و كمترین سطح خود در چهار ماه گذشته را تجربه كرده است.

'ون جیابائو' نخست وزیر چین قول داده است كه در صورت كاهش تقاضا برای صادرات این كشور و كاهش رشد بخش مسكن، از سیاستهای اقتصادی مناسب بهره خواهد گرفت.

در حالی كه تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ هفته گذشته پیش بینی كردند بانك مركزی چین نسبت ذخیره قانونی بانكها را كاهش خواهد داد، تنها 9 نفر از 20 اقتصاددانی كه از سوی پایگاه خبری یاد شده مورد پرسش قرار گرفتند معتقدند كه در سال میلادی جاری، بانك مركزی چین نرخ های بهره (هزینه استقراض) را كاهش خواهد داد.

'كو هانگبین' اقتصاددان بانك اچ.اس.بی.سی در هنگ كنگ معتقد است، هم زمان با اینكه فشارهای تورمی در چین ، ادامه سیاست عدم كاهش نرخ بهره را طلب می كند، افت تقاضا برای صادرات احتمالا' دولت را تحریك خواهد كرد سیاست كاهش نرخ بهره و افزایش حجم پول را در پیش گیرد

اقتصاددانها انتظار داشتند شاخص مدیران خرید چین در ماه مارس به 8/50 برسد.

شاخص مدیران خرید نشان دهنده سطح فعالیت مدیران خرید شركت ها می باشد و ارقام بالاتر از 50 نشان دهنده توسعه اقتصادی است.

اقتصام**1063 1418





:: برچسب‌ها: حیوانات , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: