رهبران کودتای مالی: قصدی برای ماندن در قدرت نداریم
نوشته شده توسط : gogos
 مالی

نظامیان شورشی با برکناری احمدو تومانی توره، رئیس جمهوری مالی، قدرت را در دست گرفتند

سربازانی که در یک کودتا، قدرت را در مالی در دست گرفته‌اند، می‌گویند قصدی برای باقی ماندن در قدرت ندارند.

آنها گفته‌اند پس از رفع بحران در کشور، عرصه را ترک خواهند کرد.

سرهنگ موسی کولیبالی، یکی از نظامیانی که در کودتا شرکت کرده، گفت پس از مذاکراتی که در بورکینافاسو، کشور همسایه مالی برگزار شد، کودتاچیان قصدی برای باقی ماندن در قدرت ندارند.

گروهی از نظامیان شورشی در کشور آفریقایی مالی، ۲۲ مارس با برکناری احمدو تومانی توره، رئیس جمهوری این کشور، قدرت را در دست گرفتند.

سخنگوی واحدهای شورشی ارتش کشور مالی در یک سخنرانی تلویزیونی دلیل این اقدام را، خاتمه دادن به بحران سیاسی کشور و ناتوانی دولت در خاتمه دادن به شورش قبایل شمال کشور اعلام کرد.

در همین حال پیشروی شورشیان توارگ در شمال مالی ادامه دارد و آنها توانسته‌اند شهر استراتزیک گوآ را تصاحب کنند و به نیروهای دولتی حمله کنند.

یک ساکن این شهر به بی بی سی گفته است که طبق شنیده ها، ارتش موفق شده شورشیان را به عقب براند.

خبرنگار بی بی سی در آفریقای غربی می‌گوید که گروه منطقه‌ای اکوواس (کشورهای عضو جامعه اقتصادی غرب آفریقا)، نزدیک به دو هزار سرباز را در حالت آماده باش قرار داده تا برای مداخله نظامی احتمالی در مالی آماده باشند.

گفته شده که کودتای نظامی مالی توسط گروهی از افسران ارتش این کشور به اجرا گذاشته شده که دولت آقای توره را مسئول ناکامی ارتش در سرکوب سریع شورش جدایی طلبان توارگ، از ایل های کوچنده بربر شمال کشور می دانند.

به گفته آنان، کوتاهی رئیس جمهوری برکنار شده در تامین تسلیحات و سایر نیازهای واحدهای اعزامی به شمال باعث شد تا نظامیان در مقابله با جدایی‌طلبان با دشواری مواجه شوند.

طی هفته های اخیر، فرماندهان ارتش بارها از دولت خواسته بودند تا تسلیحات و تجهیزات لازم را برای مقابله با شورشیان توارگ، که از حمایت برخی دیگر از اقلیت های قومی منطقه برخودار هستند، در اختیار نظامیان قرار دهند.

مالی دو برابر خاک فرانسه وسعت دارد و با هفت کشور آفریقایی هم مرز است.





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: