تولید 300 فیلم سینمایی در ایران طی پنج سال آینده
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جواد شمقدری' شامگاه دوشنبه در مراسم پایانی بخش بین الملل سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه در محل تالار وحدت برگزار شد افزود: معاونت سینمایی تلاش دارد سالیانه 100 فیلم سینمایی تولید كند كه این امر بستگی به فراهم بودن امكانات و اعتبارات مورد نیاز دارد.

این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رویكرد معاونت سینمایی در عرصه بین المللی را حضور فیلم های ایرانی در بازار جهانی بیان كرد و گفت: تولید و سرمایه گذاری مشترك برای ساخت فیلم از جمله فعالیت های ایران برای حضور در عرصه بین المللی خواهد بود.

شمقدری از دیگر رویكردهای این معاونت را حضور فیلم های فیلم سازان ایرانی در سراسر جهان در جشنواره فیلم فجر عنوان كرد و افزود: فیلم سازان ایرانی كه در اقصی نقاط دنیا مشغول به فعالیت سینمایی هستند می توانند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال كنند.

شمقدری ادامه داد: البته در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر كلید این رویكرد زده شد و فیلمی از بهزاد افخمی فیلم ساز ایرانی در بخش بین الملل جشنواره حضور داشت.

معاون سینمایی وزیر ارشاد یادآورشد: البته فیلم های ایرانی دارای معیارها و ملاك هایی هستند و صرف ایرانی بودن یك كارگردان دلیل حضور آن فیلم در جشنواره نمی شود.

شمقدری در ادامه با بیان اینكه امروزه برخی از روزنامه های غربی بر طبل جنگ می كوبند، افزود: متاسفانه كسانی كه تسلط بر دنیا دارند بر طبل جنگ می كوبند و این درحالی است كه ادعای فرهیختگی نیز دارند.

وی با بیان اینكه وظیفه اصلی و سنگین در این عرصه بر عهده نخبگان و جامعه فرهنگی به ویژه سینماگران است گفت: سینماگران در قبال چنین تلاش هایی از سوی غرب وظیفه دارند پیام صلح و دوستی كه پیام اصلی هنر و سینما است را به گوش جهانیان برسانند.

معاون سینمایی وزیر ارشاد با یادآوری این كه امروزه برخی از فیلم های غربی به ویژه سینمای هالیوود رویكرد سردمداران نظام سلطه را نیزر دنبال می كنند، گفت: در هیچ دوره تاریخی كار فرهنگی و هنری این گونه در اختیار سردمداران نظام سلطه نبوده است و این مساله عیب بزرگی برای حوزه سینما به شمار می رود.

شمقدری با بیان اینكه سینمای ایران به یمن سینماگران خود در 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های چشمگیری داشته است ، ابراز امیدواری كرد: پیام های آرمانی و انسانی موجود در سینمای ایران در سینمای سایر كشورها نیز گسترش یابد.

وی همچنین با بیان این كه از روز سه شنبه (فردا) سازمان سینمایی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می كند، گفت: امشب در پایان یك دوره از تاریخ سینمای ایران قرار داریم و ساختار سینمای ایران كه پیش از این با معاونت سینمایی بود از فردا در شكل سازمان سینمایی نمایان می شود.

مراسم پایانی بخش بین الملل سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه دوشنبه باحضور جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد ، محمد خزایی دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر و جمعی از فیلم سازان و بازیگران خارجی در تالار وحدت برگزار شد.

**9140**1540** 1574





:: برچسب‌ها: دختر , سیاتل , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: