مراقبت الكترونیكی از برنامه های اساسی این نیرو برای انسداد مرزها است
نوشته شده توسط : gogos

سردار دكتر 'اسماعیل احمدی مقدم ' روز چهارشنبه در حاشیه همایش سراسری شهرهای مرزی در زاهدان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تكمیل طرحهای انسداد مرزها علاوه بر استقرار پاسگاهها، احداث راهها، ایجاد كانال ها، همچنین اقدامات راداری، اپتیكی و الكترونیكی به عنوان مكمل در حال انجام است.

وی افزود: تاكنون بیش از 400كیلومتر از مرزهای سیستان و بلوچستان زیر پوشش اقدامات الكترواپتیكی قرار گرفته و این طرح به سرعت در حال گسترش است.

فرمانده انتظامی اظهار امیدواری كرد كه تا سال آینده اقدامات شبكه ای در كل مرزهای استان انجام شود و در این زمینه تا مناطق مرزی از مركز كشور و استانها قابل كنترل و مونیتور باشد.

وی ادامه داد: این طرح برنامه جامعی دارد كه ظرف دو سه سال آینده كامل خواهد شد.

سردار احمدی مقدم در خصوص اعتبارات تخصیصی برای كنترل مرزها گفت: مجلس شورای اسلامی 103 میلیاد تومان اعتبار برای انسداد مرزها در نظر گرفته و 100 میلیارد تومان نیز از اعتبارات بنیه دفاعی ستاد كل نیروهای مسلح تخصیص یافته است.

وی افزود: این در حالی است كه نیروی انتظامی نیز از محل اعتبارات داخلی خود، اعتباراتی برای انسداد مرزها اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سووال كه آیا تروریستهای دستگیر شده در مركز كشور از مرزهای شرقی وارد شده اند؟ بیان كرد: تروریستهایی كه از مرزهای شرقی وارد كشور شده اند معمولا در همین محدوده اقدامات تروریستی خود را انجام داده اند و علیرغم اینكه سرویس های بیگانه از تروریستها می خواهند كه عملیات خود را در عمق كشور ایران انجام دهند اما اقدامات نیروهای امنیتی انتظامی مانع آنان بوده است.

وی با اشاره به برنامه های نیروی انتظامی برای سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و كار ایرانی گفت: به دولت اعلام كرده ایم كه هر میزان بخواهند كار مبارزه با جرائم اقتصادی را تقویت می كنیم.

وی افزود: البته بعد آن مسایل مرزی است كه با اعتبارات تخصیصی امید است در سال 91 خصوصا با خرید شناورهای جدید برای تقویت یگانهای ساحلی، جهش بزرگی در زمینه كنترل قاچاق انجام شود.

دكتر احمدی مقدم مهمترین چالش های مرزی را قاچاق كالا، قاچاق انسان، موادمخدر و موادسوختی و بعضا ورود اشرار و تروریستها ذكر كرد و گفت: با وجودی كه در چند سال گذشته به سبب اقدامات بسیار موثر نیروهای انتظامی و مرزبانی و امنیتی میزان قابل توجهی از این چالش ها كاسته شده اما هنوز كم و بیش وجود دارد و برای حل این معضلات نیاز به تقویت مرزبانی، واحدهای انتظامی، سپاه، بسیج و بومی سازی امنیت در این منطقه است.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی كه دولت در حال اجرا و تعقیب آن است در پایان برنامه پنجم امنیت این منطقه را متحول می كند.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: البته اقدامات بسیار موثر انجام شده كه موجب افزایش ضریب و احساس امنیت در سیستان و بلوچستان شده به طوریكه وضعیت حال این استان با پنج سال پیش قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اگر سیستان و بلوچستان موقعیت مرزی نداشت قطعا یكی از امن ترین استانهای كشور بود با همین وضعیت موجود نیز اكنون نرخ جرائم در این استان با میانگین كشوری تفاوت محسوسی ندارد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به برگزاری همایش علمی شهرهای مرزی در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: شناخت مسایل و راه حلهای مشكلات باید مبتنی بر علم باشد.

وی افزود: امنیت مقوله ای چند بعدی و پیچیده است و اقدامات تك بعدی و مقطعی نمی تواند آثار بلند مدت داشته باشد به همین سبب باید كارهای علمی انجام شود و برگزاری این نشست نیز مقدمه كار برای نگاه و حركت علمی است و در تمام بخشها اثر گذار خواهد بود ك/2

653/330





:: برچسب‌ها: گل , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: