اینجا را خلوت كنید، اجازه دهید من بشنوم
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه علنی امروز مجلس در ساعت 8:30 دقیقه با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان به ریاست لاریجانی آغاز شد.

** منتخبان ملت امروز بررسی جزییات طرح اصلاح مواد 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را در دستور كار خود قرار دادند.

از همان ابتدای جلسه علنی امروز تجمع های زیادی در كنار صندلی رییس مجلس در جایگاه هیات رییسه شكل گرفت از این رو وی بارها از نمایندگان خواست كه دور او را خلوت كنند.

رییس مجلس شورای اسلامی هنگامی كه جمعیت زیادی دور وی تجمع كرده بودند گفت كه اینجا را خلوت كنید، اجازه دهید من بشنوم.

** هنگامی كه مصطفی كواكبیان نماینده سمنان قصد داشت به عنوان یكی از طراحان طرح اصلاح مواد 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس كه درخصوص تغییر نحوه سوال از رییس جمهوری سخن بگوید خطاب به لاریجانی گفت: در آیین نامه داخلی به هیچ وجه بیان نشده كه نماینده دولت در خصوص مواد آیین نامه داخلی مجلس سخن بگوید.

رییس مجلس نیز پاسخ داد: اگر از این لحاظ نگاه كنیم، جایی هم برای صحبت شما و همچنین برای نماینده دولت وجود ندارد ، این موضوع را آقای باهنر باب كرده اند.

** همچنین هنگامی كه محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهوری درخصوص یكی از موارد پیشنهادی در طرح تغییر نحوه سوال از رییس جمهوری نظر دولت را اعلام كرد، لاریجانی خطاب به وی گفت: شما دارید قسم حضرت عباس می دهید!

** امروز جلسه علنی مجلس یك بار به دلیل خروج نمایندگان از حد نصاب افتاد.

** حسن كامران نماینده اصفهان نیز امروز صدبار گفت كه می خواهم در این طرح پیشنهادی مطرح كنم.

وی خطاب به هیات رییسه مجلس گفت: من صد بار گفتم كه می خواهم پیشنهاد دهم كه جهانبخش محبی نیا عضو هیات رییسه خطاب به وی اظهارداشت: اگر از صبح هر دقیقه هم یك بار می گفتید، هم اكنون صد بار نمی شد.

** محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس از زمانی كه به جای علی لاریجانی ریاست جلسه را برعهده گرفت بارها به نمایندگان تذكر داد كه در رای گیری ها شركت كنند.

** زمانی كه موافقان و مخالفان جزییات طرح تغییر نحوه سوال از رییس جمهوری می خواستند در این زمینه صحبت كنند باهنر اعلام كرد كه آقای فرهنگی لیست مخالفان و موافقان را پاك كرده است و عده ای در این راستا اعتراض كردند، ما سعی می كنیم از لیست قبلی و هم لیست كنونی افراد سخن بگویند.

** امروز دستاورد مجلس شورای اسلامی تنها تصویب یك ماده از طرح تغییر نحوه سوال از رییس جمهوری بود و مجلسیان تنها به تصویب یك ماده از این طرح بسنده كردند.

قرار است مجلس ماده دوم این طرح را هفته آینده بررسی كند.

** جلسه علنی امروز مجلس در ساعت 12:35 دقیقه پایان یافت.

سیام**9121**9132





:: برچسب‌ها: هنر , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: