ناتو حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان را بررسی می‌کند
نوشته شده توسط : gogos
نیروهای امنیتی افغانستان

حملات اخیر طالبان، آزمونی برای نیروهای امنیتی افغانستان بود

ناتو حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج ناتو از این کشور را بررسی می کند.

روز چهارشنبه، ۳۰ حمل/فروردین (۱۸ آوریل)، وزیران دفاع و خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی - ناتو - در جلسه ای در مقر این سازمان در بروکسل، پایتخت بلژیک، تامین مالی و نحوه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان پس از خروج ناتو از این کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

رهبران ناتو تاکید کرده اند که با توجه به حملات اخیر طالبان به نقاطی در کابل و چند شهر دیگر افغانستان، قرار نیست استراتژی کمک به نیروهای امنیتی افغانستان تغییر کند.

براساس برنامه اعلام شده ناتو، قرار است ماموریت واحدهای رزمی اعزامی کشورهای عضو این سازمان به افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ خاتمه یابد و نیروهای امنیتی افغان مسئولیت حفظ امنیت کشورشان را برعهده بگیرند.

انتظار می رود آمریکا در اجلاس بروکسل از کشورهای عضو ناتو بخواهد تا یک چهارم بودجه مورد نیاز نیروهای امنیتی افغانستان را تقبل کنند.

آمریکا در نظر دارد پس از سال ۲۰۱۴، سالانه سه میلیارد دلار برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در اختیار آن کشور قرار دهد و امیدوار است که سایر کشورهای عضو ناتو، هر سال یک میلیارد دلار به این امر اختصاص دهند.

چالشهای موجود

جلسه ویران خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو در آستانه کنفرانس سران این کشورها برگزار می شود که قرار است ماه آینده در شیکاگو در مورد بودجه نیروهای امنیتی افغانستان تصمیم گیری کند.

روز سه شنبه، استرالیا اعلام کرد که در نظر دارد سربازان خود را یک سال زودتر از زمان تعیین شده، از افغانستان خارج کند.

برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو، به شمول کانادا، هلند و فرانسه نیز اخیرا نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کرده و یا به روند خروج آنها سرعت بخشیده اند.

وزیر دفاع آمریکا

آمریکا در نظر دارد سه میلیارد دلار سالانه به نیروهای امنیتی افغانستان بدهد

وزارت دفاع افغانستان می گوید تعداد نفرات ارتش ملی افغانستان به یکصد و نود و پنج هزار نفر رسیده که بخش اعظم آموزش و تجهیز این نیروها به دوش آمریکا است.

با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای رزمی ناتو از افغانستان، حملات اخیر شورشیان در کابل و چند شهر دیگر افغانستان نشان داد که چالش های زیادی بر سر راه نیروهای امنیتی این کشور قرار دارد.

در این حملات که به شکل همزمان صورت گرفت، دهها مهاجم انتحاری شرکت داشتند، اما پس از حدود هجده ساعت درگیری، سی و شش تن از مهاجمان انتحاری توسط نیروهای امنیتی افغانستان کشته شدند.

در این درگیری، هشت نفر از نیروهای امنیتی و دست کم سه غیرنظامی نیز جان خود را از دست دادند.

اگرچه مقامات ناتو وجود چالش هایی در برابر نیروهای امنیتی افغانستان را می پذیرند، اما تاکید داشته اند که این نیروها از توانایی رویارویی با این حملات برخوردار شده اند.

یک سخنگوی ناتو گفت که نیروهای امنیتی افغانستان تقریبا به تنهایی با حملات اخیر طالبان مقابله کردند.

او گفت: "ما به وضوح با تهدیدهای امنیتی روبرو هستیم. این اولین حمله از این نوع نبود و انتظار نمی رود که آخرین آنها باشد، اما این گونه حملات استراتژی انتقال مسئولیت های امنیتی را تغییر نمی دهد."





:: برچسب‌ها: معماری , خیابان , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: