تحویل 156 هزار قطعه سكه به متقاضیان/ روش های جایگزین دریافت سكه پیش فروش اجرا می شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'عباس كمره ای' در نشستی خبری كه در محل بانك مركزی برگزار شد ، افزود: تعداد ثبت نام كنندگان برای دو روز تحویل سكه های پیش فروش 289 هزار سكه بوده كه از این تعداد، 156هزار قطعه تحویل شده است.

وی در خصوص اجرای روش های جایگزین تحویل پیش فروش سكه اظهار داشت: در روش اول ، گواهی سپرده به میزان مبالغی كه افراد سكه را پیش خرید كرده اند، در اختیار آنها قرار می گیرد.

مدیر كل سابق ریالی و نشر بانك مركزی افزود: گواهی سپرده ها با نام و مدت زمان سررسید آنها دو سال است.

كمره ای، نرخ سود این گواهی سپرده ها را 24 درصد در سال و معاف از مالیات اعلام كرد و اظهار داشت: نرخ گواهی سپرده 20 درصد است، در حالیكه نرخ سود گواهی سپرده سكه پیش فروش 4 درصد بیشتر از این رقم است.

به گفته وی، سود این گواهی سپرده هر سه ماه یك بار به دارندگان آن پرداخت خواهد شد.

عضو هیات مدیره بانك ملی ، خرید سكه از ثبت نام كنندگان را روش دوم نامید و گفت: افرادی كه سكه را پیش خرید كرده اند، می تواند با مراجعه به بانك و تحویل آن، مبلغی را كه روزانه از سوی بانك مركزی تعیین و به شعب بانك ملی اعلام می شود، دریافت كنند.

كمره ای طراحی اوراق بی نام و به صورت حواله سكه را سومین روش جایگزین تحویل سكه عنوان كرد و افزود: دارندگان این اوراق، مالك یك قطعه سكه بهار آزادی هستند و تا پایان سال 91 می توانند به شعب بانك ملی برای تحویل سكه مراجعه كنند.

به گفته وی، علاوه بر این، دارندگان این اوراق می توانند به ازای تحویل آن به شعب بانك معادل مبلغ را كه از سوی باك مركزی تعیین شده، دریافت كنند.

وی در خصوص تعیین قیمت خرید سكه توسط شعب بانك ملی در روز شنبه هفته آینده، گفت: این قیمت هم اكنون در بخش اقتصادی بانك مركزی در حال تعیین است و شنبه اعلام خواهد شد.

این عضو هیات مدیره بانك ملی، در خصوص اختلال سامانه پیش خرید سكه گفت: جلسه ای در این ارتباط با حضور مقامات بانك مركزی برگزار و اقداماتی برای ارتقای این سامانه و افزایش كارایی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: مشكلات این سامانه مرتفع شده و از روز شنبه مشكل خاصی نخواهیم داشت.

كمره ای در خصوص دلایل روش های جایگزین تحویل سكه گفت: از آنجا كه سالجاری، سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده،تا حد امكان باید از توان نقدینگی در انجام امور كشور بهره گیری كنیم.

وی با اشاره به قطع ثبت نام پیش فروش سكه گفت: سامانه اینترنتی سكه نهایی شده و اگر قرار باشد بانك مركزی سكه پیش فروش كند، از طریق این سامانه این كار انجام خواهد شد.

اقتصام 9141**1580





:: برچسب‌ها: هندوستان , ایتالیا , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: