آیت‌الله مكارم شیرازی از تقلید‌ معماری غربی در كشور انتقاد كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رییس نظام مهندسی كشور و اعضای شورای مركزی نظام مهندسی ساختمان با وی، افزود: مسوولان باید شرایط را طوری فراهم كنند كه ساختمانهای سنتی نیز در كشور ساخته شود.

آیت الله مكارم شیرازی با بیان اینكه نباید سرمایه‌ها در مسیر ساخت بناهای كم‌ دوام و پرخطر هزینه شود،گفت: علاوه براینكه باید با احداث ساختمانهای بادوام سرمایه‌ها را حفظ كرد،‌ كیفیت و جذابیت ساختمانها نیز باید حفظ شود.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر كار ساختمان‌ سازی و مهندسان ناظر یادآور شد: گاهی مهندس ناظر، قراردادی می‌نویسد و پس از گرفتن حقوق خود دیگر پیدایش نمی‌شود، این كار آسیب جبران ‌ناپذیری به ساختمان می‌زند كه نظام مهندسی باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینكه چنین رفتاری موجب بدبینی می‌شود، افزود: بوجود آمدن چنین مسایلی موجب پیدایش این تفكر در جامعه می‌شود كه سازمان نظام مهندسی فقط یك عده مهندس را جمع و با قایل شدن سهمیه برای آنها، درآمدی برای آنان ایجاد كرده است، و كاری هم انجام نمی‌‌دهد.

این مرجع تقلید با بیان ضرورت وجود تشكیلات نظام مهندسی در كشور تاكید كرد: وقتی مهندسی برای سازه‌ای تعیین می‌شود باید در فواصل حساس در محل حضور داشته باشد تا عیوب را برطرف كند و نظارت دقیق روی كار داشته باشد.

وی ادامه داد: البته در این عرصه نباید وسواس ایجاد شود، بلكه باید با در نظر گرفتن اعتدال، از سهل‌انگاری و صرف بی جهت سرمایه‌ها جلوگیری كرد.

آیت الله مكارم شیرازی در پایان با اشاره به حفظ حقوق همسایه در تعالیم اسلامی، خاطرنشان كرد: بر اساس تعلیمات دینی، همسایه نباید به همسایه ضرر برساند، ولی گاهی به برخی ساختمانها اجازه هایی داده می‌شود كه برای ساختمان همسایه‌های دیگر مشكل ایجاد می‌كند.

در ابتدای این دیدار،'سیدمهدی هاشمی'، رییس سازمان نظام مهندسی كشور گزارشی از برنامه‌ها و عملكرد این سازمان ارایه كرد.

/7404/ 380/





:: برچسب‌ها: رنگ , قرمز , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: