استفاده از فنآوری هسته ای برای مصارف صلح آمیز، حق ایران است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'رامین مهمانپرست' در سفر به منطقه بالكان در این گفت و گوی تلویزیونی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخت و با اشاره به مذاكرات گروه 1+5 در استانبول، افزود: ملت ایران حاضر نیست كه به خاطر تحریم های غرب از حقوق مسلم خود دست بردارد.

وی تاكید كرد: ایران سیاست همكاری و مذاكرات را برای حل و فصل مسائل و مشكلات مناسب می داند و از حقوق خود با اقتدار كامل دفاع و آماده مذاكره و همكاری است.

وی ضمن تشریح مواضع صلح آمیز كشورمان در خاورمیانه و خلیج فارس و رابطه خوب تهران با تمامی كشورهای منطقه، اظهار داشت: مردم ایران دیگر حاضر نیستند زیر سلطه كسی باشند و در تمامی تحولات كشور از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی حضوری فعال دارند.

مهمانپرست، روابط صربستان و ایران در عرصه های مختلف را خوب توصیف كرد و بر ارتقاء این روابط به ویژه در زمینه همكاری های اقتصادی تاكید كرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در این راستا برای بالا بردن سطح همكاری های صربستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های تجاری و اقتصادی، امضای توافقنامه برای همكاری های بانكداری بین دو كشور را مهم دانست و همچنین برقراری پرواز مستقیم بین تهران و بلگراد را از جمله اقدام های اساسی در گسترش همكاری های اقتصادی طرفین برشمرد.

مهمانپرست كه در صدر هیاتی از رسانه های جمعی كشورمان به صربستان سفر كرده بود در طی اقامت خود در بلگراد با رییس كمیسیون مشترك اقتصادی صربستان و ایران، رییس بخش دیپلماسی عمومی، قائم مقام وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و مسئولین رسانه های جمعی صربستان پیرامون گسترش روابط و همكاری های همه جانبه دو كشور دیدار و گفت و گو كرد.

اروپام**2061** 3404





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: