دولت ایران از جذب گردشگران چینی حمایت می كند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا،' منوچهر جهانیان' روز جمعه از نمایشگاه بین المللی بازار گردشگری و مسافرتی 2012 چین در شهر پكن و غرفه های ایران بازدید كرد.

وی در محل نمایشگاه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: دولت دكتر احمدی نژاد از توسعه گردشگری در ابعاد داخلی و خارجی حمایت جدی و عملی دارد و در این راستا كشور چین جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

وی با اشاره به تاكید ها رییس جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه گردشگری، گفت: براساس اهداف برنامه ریزی شده در سال 91 باید حدود هفت ونیم میلیون گردشگر خارجی به ایران وارد شوند كه امیدواریم این مسیر آغازی برای سفر گسترده مردم چین به كشوری تاریخی و با فرهنگ ایران باشد.

جهانیان با اشاره به روابط بسیار خوب بین تهران - پكن و حضور 13 شركت خدمات مسافرتی كشورمان برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی گردشگری چین، اظهارداشت: با برنامه ریزی انجام شده قرار است زیر ساخت های لازم برای سرویس دهی مطلوب به گردشگران چینی از جمله بكارگیری راهنمایان مناسب با همكاری دانشگاه ها و نصب تابلوهای مخصوص در مسیرها و مقاصد گردشگری به زبان چینی انجام گیرد.

وی با تاكید بر تقدیر دكتر احمدی نژاد از خادمان ستادهای مسافرتی كشور در روز گذشته و همدلی و هماهنگی موجود بین دستگاه های دولتی و خصوصی در این زمینه تصریح كرد: تداوم این همدلی و هماهنگی بدون شك در حضور قدرتمند ایران در بازارهای گردشگری بین المللی و جذب گردشگران از جمله از كشور چین بسیار موثر خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با 13 شركت خدمات مسافرتی در نمایشگاه بین المللی بازار گردشگری و مسافرتی چین حضوری پررنگ و قابل توجه داشت.

این نمایشگاه از روز سه شنبه در مركز تجارت جهانی شهر پكن با حضور 275 شركت بین المللی از 60 كشور جهان گشایش یافت و عصر امروز به كار خود خاتمه داد.

آمار و پیش بینی ها نشان می دهد بیش از 70 میلیون چینی در سال 2012 به خارج از كشور خود با هدف گردشگری مسافرت خواهند كرد.

بسیاری از كشورهای جهان برای جذب این گردشگران و داشتن سهم قابل قبول از این بازار، در حال برنامه ریزی و رایزنی هستند.

دولت چین از سال گذشته به طور رسمی نام جمهوری اسلامی ایران را در مقاصد گردشگری خود ثبت كرده است.

برخی كارشناسان معتقدند، اگر شركت های مسافرتی و خدمات گردشگری ایران با برنامه بلند مدت و حمایت مستمر وارد بازار چین بشوند، طی دو سال آینده حدود یك میلیون گردشگر چینی از ایران بازدید خواهند كرد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: هاوایی , فیلم , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: