برنامه علمیاتی وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال تولید ملی كلید خورد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از وزارت صنعت،معدن و تجارت ، در نامه 'مهدی غضنفری ' به واحدهای تولیدی آمده است: درسال تولید ملی و به منظور تحقق اهداف موردنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی لازم است همه دستگاه‌‌ها، نهادها،‌ بنگاه‌ها و تشكل های مرتبط با امر تولید و سرمایه‌گذاری برنامه مشخصی را عملاً برای این سال به اجراء گذارند.

وی از واحدهای تولیدی خواست تا برای تحقق سال تولید ملی ، ضروری است تا هرچه زودتر برنامه‌های عملیاتی ویژه امسال را در قالب پنج محور تهیه و تا تاریخ 10/2/1391 ارائه كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ارتقاء كیفیت محصولات تولیدی، افزایش بهره‌وری و كاهش قیمت تمام‌شده، بهبود خدمات به مشتریان، صادرات محصولات به بازارهای خارجی، سرمایه‌گذاری، نوسازی و اشتغال را پنج محور عمده ای دانست كه واحدهای صنعتی تولیدی می توانند در آن باره برنامه های خود را ارایه كنند .

غضنفری به معاونان خود در حوزه تولید دستور داد پس از دریافت برنامه‌های مذكور، هر سه ماه یك بار پیشرفت آنها را پایش كرده و با هماهنگی كامل تلاش كنند موانع حوزه كسب و كار برای تحقق این برنامه‌ها رفع شود.

وی می افزاید : انتظار می‌رود نهادهای پشتیبان و به ویژه بانك مركزی، بانك های عامل و صندوق توسعه ملی مساعدت‌های لازم را مبذول دارند.

براساس این گزارش ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت در روزهای ابتدایی سال تولید ملی تكمیل پروژه های نیمه تمام صنعتی را یكی از برنامه های مهم این وزارتخانه اعلام كرد و گفت: تا پایان سال چند پروژه بزرگ نیمه تمام با استفاده از منابع بانكی به پایان خواهد رسید .

وی، تخصیص سرمایه در گردش برای كارخانجات با ظرفیت پایین تر را نیز مورد تاكید قرار داد و افزود: در اختیار گذاشتن ارز برای تامین مواد اولیه باید در اولویت باشد.

نقش دستگاه ها در تحقق اهداف سال تولید ملی یكی دیگر از موضوعاتی است كه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به آن اشاره كرد و افزود: دستگاه های كشور باید بخشی از برنامه های خود را در جهت حمایت از تولید مشخص كنند كه دراین عرصه وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، تعاون، كار و رفاه اجتماعی، بانك مركزی و بانك ها باید برنامه های پشتیبانی خود را از تولید و تولید كننده ارایه كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در بودجه امسال، سرفصل مستقلی را پیش بینی كنند تا از این طریق منویات مقام معظم رهبری در سال 91 محقق شود.

اقتصام **1601*





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: