مسیر حمل و نقل جادہ ای'اسلام آباد – تھران - استانبول' گشایش می یابد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش امروز جمعه ایرنا , طرح مسیر حمل و نقل جادہ ای با توجه به چارچوب موافقتنامه حمل و نقل و ترانزیت (TTFA) ده سال پیش درسازمان ھمكاریھای اقتصادی اكو تصویب شد.

این تصمیم ، در نشست شورای ھماھنگی حمل و نقل ترانزیت اكو در اسلام آباد و با حضور 'ارباب عالمگیر خان' وزیر راہ و ارتباطات دولت پاكستان، اعلام شد.

ارباب عالمگیر خان در این نشست گفت: همه 10 كشور عضو اكو با توصیه ھا و دستور العمل ھای اولیه در زمینه راہ اندازی مسیر تجاری حمل و نقل از پاكستان از طریق ایران و تركیه،موافقت كردند.

وی افزود:در مرحله دوم، این دستور العمل ها و تصمیمات گرفته شدہ با ھدف گسترش دالان تجاری به كشورھای اروپایی نیز عملی خواھد شد.

وزیر راہ و ارتباطات دولت پاكستان از دو مسیر دیگر تجاری پیشنھاد شدہ توسط كشورش از جمله 'پاكستان – ایران - تركمنستان' و 'پاكستان – افغانستان - تاجیكستان' خبر داد.

اعضای سازمان اكو در 10 سال گذشته با امضای موافقتنامه حمل و نقل ترانزیت وبا ھدف ایجاد سازوكارموثر در این خصوص، پنج كمیته شامل' كریدور (دالان تجاری) اسلام آباد – تھران - استانبول' ، 'جادہ'، 'امنیت'، 'تجارت ترانزیت' و 'شورای ھماھنگی حمل و نقل ترانزیت' تشكیل دادند.

نشست كمیته ھای زیر مجموعه طرح یاد شدہ سازمان همكاری های اكو شب گذشته در اسلام آباد پایان یافت.

در نشست اكو در اسلام آباد، بحث ھایی شامل مرزھای رسمی عبور و مسیرھا و سامانه های حمل و نقل،مسائل مربوط به مجوز، وزن خودروها، ابعاد و مشخصات و مجوز مشتریان، ساعات كار و ترخیص كالا از نقاط مرزی و ایجاد تسھیلات برای صدور روادید رانندگان مورد ارزیابی قرار گرفت.

'اكبر خدایی' كارشناس اقتصادی وزارت امور خارجه و عضو ھیات ایرانی حاضر در نشست اسلام آباد، پیش از این درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود: نشست یادشدہ به ھمت دبیرخانه سازمان همكاری های اكو در تھران تشكیل شد.

وی با اشارہ به حضور مسوولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران، اتاق بازرگانی و صنایع تھران، صنعت حمل و نقل بین المللی ایران در ھیات ایرانی این نشست تصریح كرد:شورای ھماھنگی حمل و نقل ترانزیت اكو مسائل مربوط به زیرساخت ھای جادہ ای،ایمنی جادہ ھا و مسائل مربوط به بیمه و كیفیت در تجارت و حمل و نقل جاده ای را بررسی و ارزیابی كرد.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: