سینماگران روسی و هندی: فیلمسازان ایرانی سبك جدیدی را در سینمای جهان بنیان گذاشته اند
نوشته شده توسط : gogos

ماتیوشین و شارما روز جمعه در حاشیه نشست مطبوعاتی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های جنایی روسیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: زبان سینمای ایران زبان خاص و منحصربفردی است كه در دو بعد و شكل و محتوی به راحتی می تواند با مخاطبانی در اقصی نقاط جهان ارتباط برقرار كند.

'ماتیوشین' دبیر اجرای جشنواره فیلم های جنایی مسكو به خبرنگار ایرنا گفت: هنرمندان و كارگردانان ایرانی از همان دوره اول این جشنواره بین‌المللی منحصر بفرد شركت فعالی داشته اند و فیلم‌های ایرانی همواره جذابیت خاصی به این جشنواره بخشیده اند.

ماتیوشین افزود: فیلم های ایرانی به دلیل برخورداری از كیفیت هنری بالا و سوژه های جالب و خلاق و نیز بازی كم مانند بازیگران، سبك خاصی را در سینمای جهان ایجاد كرده اند و برای همه مخاطبان قابل فهم اند.

وی اضافه كرد: من به دعوت سینِماگران ایرانی دو بار به ایران رفته ام و یقین پیدا كردم چیزی كه دوستان ایرانی به نمایش می گذرند، واقعیت صرف است و خصوصیات زندگی ایرانی را بازتاب می‌دهد.

وی تشریح كرد: فیلم های سینمایی و تلویزیونی ایران به دلیل صداقت در زبان مورد استفاده به راحتی با مخاطب خود از هر زبان و فرهنگی ارتباط برقرار می كند.

كارگردان نامدار سینمای روسیه با اشاره به موفقیت های بیشمار فیلم های ایرانی در جشنواره های معتبر سینمایی جهان ادامه داد: اگر آخرین نمره ارزیابی فیلم 10 امتیاز باشد من به فیلمهای ایرانی بین 8 تا 10 می دهم.

'پراكاش شارما' تولید كننده فیلم‌های هندی سینمای 'بالیوود' نیز از فیلم‌های ایرانی تمجید كرد و گفت: سینمای ایران در سطح جهان شناخته شده است و با فیلم‌های ساخت بالیوود برابری می كند.

شارما اذعان كرد: ما سینماگران بالیوودی به خاطر شرایط خاص خود ناچاریم فیلم‌های نشاط انگیز بیرون دهیم، اما سینِما گران ایران با كمك دولت این امكان را دارند كه فیلم‌های جامعه شناختی و بازتاب دهنده واقعیت بسازند و در این رشته به استادان قابل تقلیدی تبدیل شده اند.

وی اضافه كرد: فیلم‌های سینمای ایران، انسان و نیازهای معنوی او را در مقاطع گوناگون نشان می‌دهد و در گوشه و كنار جهان مشتریان و مخاطبان خاص خود را دارند.

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های جنایی و برنامه های تلویزیونی مروج قانونگرایی با شعار ' مبارزه با جنایت و تروریسم ، مسوولیت بین المللی' با حضور ایران در مسكو برگزار می شود.

قرار است در این دوره از جشنواره، فیلم ایرانی 'تب برفی' به كارگردانی 'امیر حسین شریفی' در بخش مسابقه به نمایش گذاشته شود.

جشنواره فیلم های جنایی مسكو از سال 1998 در مسكو برگزار می‌شود و سال گذشته در آن فیلم ایرانی 'چهره به چهره' به كارگردانی علی ژاكان در ژانر ماجراجویی برنده تندیس جشنواره شد و دو فیلم دیگر از كاظم معصومی و اسماعیل فلاح پور دیپلم افتخار گرفتند.

قرار است در جشنواره امسال هیات داوری 9 عوان فیلم ایرانی را تماشا و ارزیابی كند.

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های جنایی مسكو امسال از 25 تا 29 ماه جاری میلادی برگزار می شود و 27 كشور از جمله ایران، روسیه، زلاندنو، آمریكا، رومانی و فرانسه در آن شركت دارند.

اروپام /2240**518





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: