مقام روسی با خرید تجهیزات نظامی از خارج مخالف كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، راگوزین روز جمعه در مصاحبه با روزنامه روسی 'كامرسانت' خاطرنشان كرد: خرید گسترده تجهیزات نظامی از كشورهای خارجی موجب وابستگی به آنها و نیز تضعیف قدرت رقابت صنایع نظامی روسیه خواهد شد.

وی افزود:بدیهی است كه هیچ كشوری حاضر نخواهد بود سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفته و به روز به روسیه بفروشد، بلكه آنان تنها تسلیحاتی را كه فاقد توانایی رزمی هستند به ما عرضه خواهند كرد.

معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی از برنامه ریزی برای اجرای طرح های مشترك ساخت تسلیحات نظامی با كشورهای دیگر به عنوان اولویت روسیه در حوزه صنایع نظامی یاد كرد و گفت: مشاركت با شركت ایتالیایی بالگردسازی 'آگوستا' برای ساخت بالگردهای آموزشی در روسیه نمونه خوبی در این مورد است.

قدرت رقابت پذیری پایین تولیدات صنایع نظامی روسیه در مقایسه با رقبای غربی آن در ماه های اخیر به بحث داغ محافل كارشناسان نظامی این كشور تبدیل شده است و در حالی كه عده ای از متخصصان امر بر ضرورت واردات تسلیحات نظامی از كشورهای خارجی تاكید دارند،عده ای دیگر تحقق این امر را موجب وابستگی مسكو به غرب و نابودی صنایع نظامی این كشور می دانند.

امرا و فرماندهان ارتش روسیه به عنوان مصداق قدرت رقابت پذیری و كیفیت پایین تولیدات نظامی این كشور به تانك ' تی - 90' اشاره می كنند كه پیشرفته ترین تانك روسی محسوب می شود ولی به گفته آنان در مقایسه با مشابه آلمانی خود كیفیت پایینی دارد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: