بیشترین حجم جمعیت كشور را گروه سنی 30 تا 64 سال تشكیل می دهند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال كشور ، ' علی اكبر محزون ' در گفت و گویی افزود:این دوران از ابعاد مختلفی حائز اهمیت است و كشورها تلاش می‌كنند از این فرصت و ظرفیت‌ها و منابع سرمایه‌ای حاصل از آن برای توسعه همه جانبه و تضمین دوران مابعد گذار جمعیتی یعنی سالخوردگی و سایر شرایط جمعیتی آینده به نحو مطلوب استفاده كنند.

وی اظهار داشت: این تحول جمعیتی حاكی از آن است كه در دهه جاری و پیش‌رو، نسبت جمعیت مولّد به بالاترین سطح خود در تاریخ تحولات جمعیتی كشور می‌رسد.

محزون تصریح كرد چنانچه كشورهایی با وجود سهم بالای جمعیت سالمندانشان همچنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی پیشتاز هستند،‌ این امر ناشی از استفاده بهینه از فرصت‌هایی است كه در دوران پنجره جمعیتی از آن برخوردار بوده‌اند.

به گفته وی، پنجره جمعیتی یا فرصت جمعیتی زمانی برای هر كشوری ایجاد می‌شود كه جمعیت در سن كار و فعالیت اقتصادی در آن كشور به حداكثر میزان خود برسد و كشور ما نیز با گذار به مرحله میانسالی به این مرحله طلایی دست یافته است.

محزون با بیان اینكه فزونی تعداد تولیدكنندگان به تعداد مصرف‌كنندگان به صوَر مختلف باعث افزایش عرضه نیروی كار، افزایش پس‌اندازها و افزایش سرمایه‌های انسانی تلقی می‌شود افزود: از این‌رو در جمهوری اسلامی ایران نیز شكوفایی سرمایه ایرانی از دو وجه یعنی هم سرمایه انسانی و هم سرمایه‌گذاری‌های ملی در حال تحقق است.

اجتمام **9022 ** 1569**





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: