مقام های نظامی كشورهای همسود: ایران گام های بلندی برای تقویت توانمندی های دفاعی خود برداشته است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، مقام های نظامی كشورهای همسود روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشتند: جمهوری اسلامی در سال های گذشته با اعتماد و تكیه بر توامندی های متخصصان و مهندسان جوان خود توانسته است به پیشرفت های چشمگیری در حوزه صنایع دفاعی خود دست یابد كه علاوه بر تضمین ثبات و امنیت این كشور در مقابل مداخله های خارجی، تعجب دشمنان تهران را نیز برانگیخته است.

برزوفسكی وابسته نظامی بلاروس در مسكو در این ارتباط گفت: ارتش ایران با تجهیز به سلاح های پیشرفته كه بخش عمده آنها در داخل این كشور تولید می شود، به قدرتمندترین ارتش منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سایه تلاش های صورت گرفته توسط متخصصان صنایع دفاعی این كشور در حال حاضر به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است.

وابسته نظامی بلاروس خاطرنشان كرد: ایران با وجود برخورداری از برتری نظامی در منطقه ، كشوری صلح دوست است و ایرانیان در طول تاریخ معاصر هرگز به كشور دیگری حمله نكرده اند و در حال حاضر نیز تلاش های تهران بر حفظ امنیت و ثبات منطقه متمركز شده است.

وی ادعای قدرت های غربی در باره تهدید نظامی ایران علیه كشورهای منطقه را بی پایه و اساس و تخیلی خواند و اظهار داشت: در پشت پرده این گونه جنجال آفرینی ها، اهداف مغرضانه قدرت های غربی نهفته است كه برای گل آلود كردن آب و تنش زایی در بین كشورهای همسایه در مناطق مختلف جهان تلاش می كنند.

برزوفسكی خاطرنشان كرد: بسیاری از كشورهای جهان از سیاست های امپریالیستی و توسعه طلبانه آمریكا و متحدان غربی اش به ستوه آمده اند اما بنا به ملاحظات سیاسی یا مصلحت اندیشی از ابراز دیدگاه های خود پرهیز می كنند.

وی با اشاره به فشارهای گسترده آمریكا و اتحادیه اروپا بر بلاروس اظهار داشت: بلاروس در برابر فشارهای غرب ایستادگی كرده است و به رغم تحریم ها، شاهد ادامه رشد اقتصادی كشورمان و پیشرفت آن در عرصه های مختلف هستیم.

وابسته نظامی سفارت بلاروس در مسكو گفت: در این برهه زمانی حساس، ایران و بلاروس باید روابط خود را تحكیم كنند و ما مصمم به توسعه روابط خود در عرصه های اقتصادی، سیاسی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران می باشیم.

وی همچنین بر لزوم توسعه همكاری های ایران و بلاروس در عرصه های امنیتی و فنی -نظامی تاكید كرد و افزود: تحقق این مهم علاوه بر ایجاد پیمان های مستحكم میان دو كشور می تواند عامل بازدارنده ای در برابر سلطه جویی و دست اندازی قدرت های غربی به سركردگی آمریكا در امور داخلی كشورهای مستقل باشد.

'ارمك بایتلیوف' وابسته نظامی قزاقستان در روسیه نیز با اشاره به ساخت انواع تسلیحات نظامی پیشرفته در ایران گفت: دستاوردهای صنایع دفاعی ایران موجب حیرت جهانیان شده است.

بایتلیوف با بیان اینكه ایران در فاصله زمانی كوتاه مسیر طولانی در زمینه ساخت تسلیحات پیشرفته را پیموده است، اظهار داشت: ایران در ساخت انواع سلاح ها و تسلیحات به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

وی افزود: این موفقیت ها به ویژه با توجه به فشار قدرت های بزرگ به سركردگی آمریكا بر تهران تحسین برانگیز است.

وی اضافه كرد: ایران در زمره معدود كشورهای منطقه است كه بخش عمده تسلیحات نظامی مورد نیاز خود را در داخل می سازد و ما شاهد هستیم این كشور با اتكا بر توانمندی های بومی موشك های بالستیك با برد بیش از 2 هزار كیلومتر ساخته كه بدون تردید این امر در تامین امنیت ایران نقش مهمی ایفا می كند.

وابسته نظامی قزاقستان در روسیه خاطرنشان كرد: ایران با دستاوردها و پیشرفت های خود در عرصه های مختلف ثابت كرده است كه اگر ملتی راه خودكفایی و قطع وابستگی را در پیش بگیرد با همت و پشتكار می تواند به آن دست بیابد.

بایتلیوف گفت: در حال حاضر تمام مسایل مربوط به توسعه بخش های دفاعی و صنایع نظامی ایران تحت كنترل رهبری این كشور قرار دارد و دولت هم بر آن اشراف كامل دارد.

مقام قزاقستانی خاطرنشان كرد: با این توانمندی ایران می تواند مقابل هر متجاوزی ایستادگی كند و هیچ كشوری جرات حمله به آن را در سر نمی پروراند و تهدید های غرب علیه تهران در این زمینه نیز هیاهویی بیش نیست.

وی افزود: ایران كشوری با فرهنگ و تمدن دیرینه و چند هزار ساله است و در حال حاضر هم در عرصه بین المللی در زمینه حل و فصل مسایل نقش فعالی ایفا می كند.

سرهنگ 'تیگران اوانسیان' وابسته نظامی ارمنستان در فدراسیون روسیه نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مثبتی در تحولات منطقهبه ویژه قفقاز ایفا می كند.

آوانسیان گفت: تمام تلاش های ایران برای تامین صلح و ثبات در منطقه متمركز شده است و این نگاه و رویكرد مثبت در سیاست خارجی ایران قابل تحسین می باشد.

وی افزود: ایران تقویت امنیت خود را در تامین امنیت منطقه تعریف می كند و به همین دلیل تلاش های میانجیگرانه تهران در حل و فصل مسایل كشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان ارزشمند است.

وابسته نظامی ارمنستان در فدراسیون روسیه به سیاست بی طرفانه كشورمان در قبال رویدادهای یك سال اخیر كشورهای عربی منطقه خاورمیانه اشاره كرد و آن را مصداق روشن حسن نیت ایران در حل مسایل منطقه ای دانست.

وی افزود: ایران در عین اینكه در این مدت در مسایل داخلی هیچ یك از كشورهای منطقه خاورمیانه مداخله نكرد، تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری ثبات در منطقه بدون حضور و دخالت قدرت های فرامنطقه ای و بیگانه به عمل آورده است.

مقام نظامی ارمنی خاطرنشان كرد: امروز ایران بخش مهمی از ساختار تامین امنیت منطقه را تشكیل می دهد و چه قدرت های بزرگ بخواهند یا نخواهند این یك واقعیت است كه آن را نمی توان نادیده گرفت.

آوانسیان به روابط حسن همجواری و توام با احترام متقابل و عمیق میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان اشاره كرد و اظهار داشت: بسیار خرسندم كه روابط دو كشور دوستانه و برای كشورهای دیگر الگو می باشد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: دریاچه , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: