هنر ایرانی از آثار شعرای بزرگی مانند سعدی و حافظ الهام گرفته است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روزشنبه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در تونس، فرحات الدریسی در این مراسم با تقدیر از هنر ایرانی،گفت: نقاشی استاد ' عبدالله محرمی' احیاء گر ارزشهای فرهنگ و تمدن و نگرش های آسمانی است.

'محمد سعد' رییس انجمن دولتی تونس و ایران نیز نقاشی محرمی از اساتید مجرب كشورمان را تجلی بخش عمق اندیشه ایرانیان و صلح دوستی آنان دانست و افزود: سعدی و حافظ شیرازی زمینه ساز صلح جهانی در عصری بودند كه انسان ها هویت و اصالت خود را فراموش كرده بودند.

وی یادآورشد: هنگامیكه شعر حافظ در هنر محرمی بكار گرفته می شود مرزهای پیش روی انسانها برداشته می شود و لبخندی جاودانه كه بیانگر محبت ، صفا و دوستی انسان هاست را بر لب ها می نشاند.

'عبد الله محرمی' هنرمند كشورمان نیز در مراسم رونمایی از آثارش ، گفت: آثار هنری خود را تقدیم به ارواح شهدای عزت و كرامت در سراسر جهان از جمله شهدای انقلاب تونس می كنم و امیدوارم عظمت ایران، هنر ایرانی و اهتمام انقلاب اسلامی به هنر و هنرمندان و ارزشهای انسانی به خوبی احساس شود.

'صادق رمضانی گل افزانی' رایزن فرهنگی كشورمان نیز با تقدیر از همكاری وزارت آموزش عالی و مدیران و اساتید دانشگاههای تونس برای نمایش آثار هنرمند كشورمان، اظهار داشت: ایران همواره آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق روابط فرهنگی دو جانبه در عرصه های مختلف از جمله تبادل افكار فی مابین هنرمندان، اندیشمندان ایرانی و تونسی اعلام می دارد.

نماینده فرهنگی كشورمان همچنین از برگزاری یك دوره كوتاه مدت آموزش مینیاتور توسط محرمی با همكاری دانشكده هنرهای زیبای تونس خبر داد و گفت: این كارگاه آموزشی با هدف آشنایی دانشجویان و اساتید تونس با عظمت و عمق افكار هنرمند ایرانی و تاثیر پذیری او از بزرگان و ادبائی چون سعدی و حافظ شیرازی برپا خواهد شد.

این مراسم با حضور جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاههای تونس و جمعی از علاقه مندان به اشعار حافظ در محل كتابخانه ملی تونس برگزار شد.

خاورم** 1200**2047**





:: برچسب‌ها: کانادا , جشن تولد , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: