پیوستن به كنوانسیونی های 'برن' و 'رم' با هدف حمایت از حقوق هنرمندان ایرانی
نوشته شده توسط : gogos

'سعید حبیبا' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره پایان‌نامه‌ها و مقالات ارسال شده به كمیته علمی دومین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری افزود: ‌با توجه به نوپا بودن رشته مالكیت فكری در ایران، بطور قطع نوشتن مقاله در این عرصه بسیار دشوار است.

این استاد دانشگاه با بیان آنكه رشته مالكیت فكری در دانشگاه‌ تهران، ‌شهید بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و دانشگاه قم تدریس می‌شود، گفت: از این دانشگاه‌ها خواسته شده تا رساله های مرتبط با مالكیت ادبی و هنری دانشجویان خود را به كمیته علمی ارسال كنند و قرار است در روز همایش از هر دانشگاه دو پایان‌نامه برگزیده شود.

حبیبا با بیان آنكه مقالات از طریق درج آگهی در جراید و همچنین سفارش به برخی صاحبنظران و اساتید به كمیته علمی همایش ارسال شده، افزود:‌ در مقالات ارسال شده، ‌صاحبنظران این حوزه به زمینه‌های حمایت و چالش ‌های پیش‌روی مالكیت ادبی و هنری در ایران پرداخته اند.

رییس موسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران افزود: برای آنكه حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط به خوبی و بطور شایسته اجرا شود، نیازمند ضمانت اجرایی كافی هستیم كه در اكثر كشورها برای حمایت از حقوق هنرمندان، ‌مصنفان و مولفان ضمانت‌ اجراهای خوبی درنظر گرفته شده است.

عضو كمیته علمی دومین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط، به پیش‌نویس لایحه جامع حقوق مالكیت ادبی و هنری اشاره كرد و گفت: با توجه به آنكه این لایحه در دولت در حال بررسی و تصویب است، پیشنهادهای مطرح شده در همایش پیش‌ رو به مسوولان ارائه خواهد شد تا قوانین و مقررات به صورت شایسته مورد تصویب قرار گیرند.

دوهمین همایش حقوق مالكیت ادبی و هنری فردا(سه شنبه) در سالن همایش های صداو سیما برگزار می شود.

فراهنگ ** 9140 ** 1071





:: برچسب‌ها: عکس , سفید , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: