فرانسوی ها بدترین نمره 53 سال گذشته را به ساركوزی دادند
نوشته شده توسط : gogos

آخرین آمارهای اعلام شده، نشان می دهد كه رای دهندگان روز یكشنبه فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست ها را با 5/28 درصد در جایگاه نخست قرار داده اند و ساركوزی از حزب حاكم را با 1/27 درصد در ردیف دوم نشانده اند.

این نتیجه ساركوزی را به تنها رییس جمهوری 53 سال گذشته فرانسه تبدیل كرده است كه در دور اول رای كمتری از رقیب خود به دست می آورد و اگر بازهم بنا به پیش بینی ها، 17 اردیبهشت این وضعیت در دومین مرحله تكرار شود، وی سومین رییس جمهوری تك دوره ای فرانسه پس از جمهوری پنجم خواهد بود.

گستردگی این رویگردانی مردمی نه تنها برای ساركوزی و حزب حاكم یو ام پی بلكه حتی برای كارشناسان نیز كمتر قابل پیش بینی بود، زیرا نظرسنجی ها حتی در بدترین شرایط، رییس جمهوری كنونی و اولاند را همدوش نشان می داد یا حداقل تفاوتی اندك و قابل چشم پوشی را تصویر می كرد.

اكنون كه ساركوزی با وجود هزاران وعده جدید، با رای منفی افكار عمومی فرانسه به عملكرد پنج ساله خود بویژه در عرصه اقتصادی و اجتماعی مواجه شده است، مشكلات بیشتری برای حفظ كاخ الیزه خواهد داشت.

فرانسوی ها كه سال 2007 با اعتماد به وعده انتخاباتی ساركوزی مبنی بر 'فرانسه قدرتمندتر'، وی را بر مسند ریاست جمهوری نشاندند، از دو سال پیش به علت افزایش بیكاری، كاهش قدرت خرید، بیشتر شدن مالیات ها و سن بازنشستگی همراه اجرای طرح های ریاضت اقتصادی، فشارهای روزافزونی را حس می كنند.

از سوی دیگر، افزون بر ضعف اقتصادی فرانسه در عرصه داخلی، این كشور كه با موج دوگلیسم در دهه 1950به پیشگامی شارل دوگل بنیانگذار جمهوری پنجم به رهبر استقلال سیاسی و اقتصادی اروپا در برابر آمریكا تبدیل شد، اكنون به علت دنباله روی های كامل ساركوزی از كاخ سفید در عرصه بین المللی، پاریس دیگر به عنوان یك بازیگر قدرتمند سیاسی شناخته نمی شود.

افزون بر اقبال مردم به نامزد سوسیالیست ها، افزایش آرا احزاب كمتر مورد توجه نیز از دیگر دستاورد نگاه منفی افكار عمومی فرانسه به ساركوزی و ریزش طرفداران جناح حاكم است.

بیشتر از همه در بین هشت نامزد دیگر این دوره از انتخابات، خانم مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی كه به عنوان راستگرای تندرو شناخته می شود، توانست 2/18 درصد رای كسب كند كه غیرمنتظره اعلام شده است.

هرچند هشت نامزد دیگر وارد دور دوم نمی شوند ولی اعلام حمایت آنها از هر یك از دو نامزد برتر، می تواند نتیجه نهایی انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد ولی اگر در 13 روز آینده فضای سیاسی و افكار عمومی در فرانسه تغییری ناگهانی را شاهد نباشد، ساركوزی با اختلاف حداقل چهار درصدی، كلید كاخ الیزه را تحویل اولاند خواهد داد و سوسیالیست ها نیز جایگزین راستگرایان خواهند شد.

اروپام 1516





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: