جامعه به حوزه علمیه چشم دوخته‌است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، وی عصر دوشنبه در دیدار رییس و مسوولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بنیاد بین‌المللی اسرا، با تبیین ضروریات تبلیغ دینی،تاكید كرد:حوزویان باید‌ با جدیت، مسیر خود را در تبلیغ تعالیم اسلامی و پاسخ به شبهات دشمنان در جامعه ادامه دهند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینكه در تبلیغ دینی،‌ باید علم و عمل در كنار هم باشند، گفت: تبلیغ باید پشتوانه تعلیم و تعلیم نیز پشتوانه تحقیق داشته باشد تا درعمل مردم اثر بگذارد.

وی افزود:مبلغ در مرحله ابتدایی تبلیغ، باید علم لازم را كسب و در ادامه بتواند این علوم را در قالب حرفهای خوب و تاثیرگذار به مخاطب ارایه كند.

وی با بیان اینكه حتی عصای موسی(ع) و ید بیضا داشتن، برای نفوذ در قلوب مخاطبان كافی نیست، ادامه داد: این معجزه ممكن است مردم را جذب كند، ولی برای باوراندن آموزه‌های دینی،‌ نیاز به استدلال و برهان است كه برای ارایه آن نیاز به خوب حرف زدن است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاكید بر اینكه انسان تنها با اندیشه زندگی نمی‌كند، گفت:‌ علم و دانش، نیمی از زندگی انسان را رقم می‌زند، بخش دیگر را گرایش و انگیزه اداره می‌كند،اینكه مبلغی علمی را به مردم منتقل می‌كند،تنها بخشی از راه رفته و ادامه راه،در ایجاد گرایش و انگیزه انجام می‌شود.

وی تاكید كرد:مبلغ باید دركنار داشتن بیان و سخن خوب و انتقال آموزه‌های دینی بوسیله آن، با عمل و سیره خود، انگیزه لازم را در میان مردم ایجاد كند.

/7404/ 380/





:: برچسب‌ها: مربع , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: