هشدار مقام فرانسه درباره اقدام اتحادیه اروپا علیه سودان وسودان‌جنوبی
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروكسل، 'هنری د ریونكورت' وزیر همكاری های فرانسه در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوكزامبورگ گفت: اگر اوضاع میان سودان و سودان جنوبی به طور مطلوبی ادامه پیدا نكند و تنش ها میان دو كشور پایان نیابد، اتحادیه اروپا ممكن است علیه آنهایی كه به شرایط برای حل این بحران احترام نمی‌ گذارند، تحریم هایی را اعمال كند.

اتحادیه اروپا از سودان و سودان جنوبی خواست تا به درگیری های مسلحانه خود پایان دهند و به میز مذاكرات بازگردند. این اتحادیه در بیانیه خود از تصمیم سودان جنوبی برای خروج نیروهایش از منطقه هجلیج استقبال كرد و به دولت جوبا هشدار داد كه متوسل به حملات بیشتر نشود.

در بیانیه اتحادیه اروپا در مورد تنش میان سودان و سودان جنوبی آمده است: استفاده از اهرم زور و خشونت هیچ اختلافی را میان این دو كشور حل ‌و ‌فصل نخواهد كرد.

وزیر همكاری های فرانسه در ادامه خاطر نشان كرد كه سودان و سودان جنوبی باید همزیستی در كنار یكدیگر را بیاموزند.

عمرالبشیر رئیس‌جمهوری سودان نیز روز دوشنبه اعلام كرد كه كشورش مذاكرات بیشتری با سودان جنوبی انجام نخواهد داد. عمرالبشیر گفت: هیچ مذاكراتی با سودان جنوبی انجام نخواهد شد.

وی این اظهارات را خطاب به سربازان ارتش سودان در منطقه هجلیج كه پیشتر برای 10 روز توسط نیروهای سودان جنوبی اشغال شده بود، اعلام كرد.

چند روز پیش عمر البشیر و عبدالرحیم محمد حسین وزیر دفاع سودان اعلام كردند كه نیروهای ارتش سودان سربازان سودان جنوبی را مجبور كردند كه از منطقه هجلیج خارج شوند.

مترجمام**9234** 1506





:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: