رایزنی صالحی با وزیرامورخارجه تونس
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،وزیر امورخارجه كشورمان كه به عنوان اولین مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب تونس به این كشور سفر كرده است در این دیدار ضمن تبریك مجدد انقلاب مردم تونس بار دیگر حمایت و همراهی جمهوری اسلامی ایران با تونس و مطالبات مردم مسلمان این كشور را اعلام كرد .

صالحی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط همه جانبه با تونس ضرورت برقراری زمینه های لازم برای برگزاری كمیسیون مشترك همكاریهای اقتصادی دو كشور در اولین فرصت زمانی و همچنین مبادله گردشگران بر لزوم اجرایی نمودن توافقات قبلی فیمابین دو كشور تاكید كرد.

وی با تشریح پیشرفتهای علمی ، صنعتی و فن آوری در كشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب به كشور برادر دوست تونس اعلام كرد .

صالحی همچنین در این دیدار مواضع و دیدگاههای اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه را برای همتای تونسی خود تشریح و بر ضرورت رایزنی مستمر مقامات دو كشور در این ارتباط تاكید كرد .

صالحی در خصوص تحولات سوریه ، راه حل سیاسی در چهارچوب گفتگوهای سوری را مورد تاكید قرار داد و عدم هرگونه دخالت نیروهای خارجی را تنها راه برقراری ثبات و آرامش در سوریه و تحت رهبری بشار اسد دانست .

رفیق عبدالسلام وزیر امورخارجه تونس نیز در این دیدار با تقدیر از مواضع مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از انقلاب تونس ضمن استقبال از گسترش همكاریهای فیمابین توسعه روابط در ابعاد مختلف را خواستار شد .

وی با تاكید برضرورت رفع موانع توسعه روابط در حوزه های مختلف ، حجم روابط اقتصادی – تجاری دو كشور را عالی تر از سطح انتظار و ظرفیتهای دو كشور دانست و خواستار حجم روابط اقتصادی و تجاری شد .

رفیق عبدالسلام همكاری با كشورهای اسلامی را از الویت های سیاسی خارجی تونس در پرتو انقلاب این كشور دانست و همچنین حق همه كشورها در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را مورد تاكید قرار داد.

**1536**





:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: