تحلیلگر صرب: فرانسوی ها خواهان هویت ملی خود هستند
نوشته شده توسط : gogos

'دوشان تشیچ لوژانسكی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد، افزود: فرانسوی ها پس از زمان 'شارل دوگل' و 'فرانسوآ میتران' روسای جمهوری اسبق فرانسه معتقدند كه هویت ملی خود را بعنوان یك فرانسوی از دست داده اند و اكنون بیشتر خود را یك شهروند اروپایی می پندارند تا یك فرانسوی.

تشیچ با اشاره به پیشی گرفتن 'فرانسوآ اولاند' نامزد حزب سوسیالیست در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از ساركوزی، گفت: فرانسوی ها در دور اول انتخابات نشان دادند كه خواهان تغییرات پایه ای در حكومت هستند، زیرا چه از لحاظ سیاسی، اقتصادی و رفاهی خود را نسبت به دیگر كشورهای بزرگ اروپا از جمله آلمان عقب می دانند.

به گفته تحلیلگر صرب، فرانسوی ها بر این باورند كه فرانسه در دوره ریاست جمهوری ساركوزی در زمینه های صنعتی، اقتصادی و علوم مختلف، سالها از توسعه بازمانده و مهمتر اینكه شهروندان نیز هویت خود را بعنوان یك فرانسوی از دست داده اند.

این تحلیلگر صرب تاكید كرد: ساركوزی، افزون بر اینكه مردم فرانسه را از هویت ملی خود دور كرده است، موجب شده كه این كشور را بعد از جنگ جهانی دوم برعلیه یك كشور عربی یعنی لیبی وارد جنگ كند كه این موضوع غرور فرانسوی ها را جریحه دار كرده است.

تشیچ، نویسنده مقاله های سیاسی صربی، افزایش مهاجرین ، بیكاری و ركود اقتصادی را از جمله عوامل كاهش محبوبیت ساركوزی در بین شهروندان فرانسوی توصیف كرد.

وی به سقوط سیستم سرمایه داری در جهان و بحران اقتصادی كه برخی از كشورهای اتحادیه اروپا را فرا گرفته، اشاره كرد و گفت: فرانسه نیز بعد از كشورهای یونان، ایرلند، پرتغال، اسپانیا و ایتالیا با یك بحران شدید اقتصادی، رفاهی و اجتماعی روبرو شده است.

به گفته این تحلیلگر صرب، هر چند كه احتمال پیروزی 'فرانسوآ اولاند' نامزد حزب سوسیالیست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بسیار زیاد است، ولی وی نیز نمی تواند فرانسه را از تنش های سیاسی و اقتصادی كه ساركوزی زمینه ان را فراهم كرده، نجات دهد.

براساس نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، رای دهندگان روز یكشنبه فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست ها را با 5/28 درصد در جایگاه نخست قرار دادند و ساركوزی از حزب حاكم را با 1/27 درصد در ردیف دوم نشاندند.

فرانسوآ اولاند و نیكولا ساركوزی برای احراز مقام ریاست جمهوری در روز یكشنبه 17 اردیبهشت ماه به رقابت می پردازند.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: موسیقی , رقص , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
محمد صادقی در تاریخ : 1391/2/6/3 - - گفته است :
با سلام، اول از همه چیز به شما آفریین می گوییم برای وبلاگتان و اسم آن و دوم از شما خواهش می کنیم برای دانلود فیلتر شکن رایگان و ویروس کش و ویندوز 7 و xp و لینوکس و انواع فیلم و بازی به شرکت نرم افزاری Angel سر بزنید و از آن لذت ببرید ، من منتظرم ما می توانیم با همدیگر دوست شویم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: