نخست وزیر پاكستان بر گسترش روابط دو جانبه با ایران تاكید كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا , نخست وزیر پاكستان در دیدار روز سه شنبه خود با سفیر كشورمان ضمن آرزوی موفقیت برای علیرضا حقیقیان در ماموریتش در پاكستان، بر لزوم گسترش همكاری های میان تهران و اسلام آباد بویژه در ارتباط با توسعه همكاری های مرزی تاكید نمود.

یوسف رضا گیلانی با اشاره به لزوم تقویت همكاری های دو كشور در خصوص مبارزه با تروریسم بر ضرورت تعمیق مناسبات سه جانبه ایران، پاكستان و افغانستان در ارتباط با برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاكید كرد.

در همین حال , دفتر نخست وزیری پاكستان نیز در بیانیه ای اعلام كرد كه گیلانی در دیدار با سفیر كشورمان، بر اجرای سریع توافق ھای انجام شدہ بین ایران و پاكستان از جمله پروژہ انتقال گاز و واردات برق از ایران تاكید كرد.

در این بیانیه آمدہ است: نخست وزیر پاكستان با ابلاغ دستور به 'نوابزادہ ملك احمد خان' معاون وزیر امور خارجه كشورش، از وی خواست تا نسبت به اجرای تمام توافقھای انجام شدہ با جمھوری اسلامی ایران اقدام كند.

براساس این بیانیه ، رضا گیلانی دیدار اخیر خود با محمود احمدی نژاد رییس جمھوری كشورمان را در طول سفر به اسلام آباد برای شركت در اجلاس سه جانبه ، بسیار مفید ارزیابی كرده است.

وی نسبت به افتتاح سریع كنسولگری پاكستان در شھر بندر عباس ایران ابراز امیدواری كرد و گفته است : با راه اندازی این طرح و به دلیل نزدیكی به نقاط مرزی دو كشور ، می توان مدت زمان دریافت روادید سفر شھروندان پاكستانی به كشور برادر ایران را كاھش داد.

نخست وزیر پاكستان، كشور خود و جمھوری اسلامی ایران را برای شكست دادن افراط گرایی و تروریسم متعھد عنوان كرد و افزود: پاكستان و ایران در حال تلاش برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان ھستند، به این دلیل كه ثبات در افغانستان برابر با ثبات در كل منطقه است.

علیرضا حقیقیان سفیر تهران در اسلام آباد نیز در این دیدار بر اهتمام دولت و مقامات كشورمان جهت ارتقاء سطح مناسبات دو كشور در همه زمینه ها به ویژه در بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی و همچنین انجام همكاری ها در حوزه نفت، گاز و برق تاكید كرد.

وی ابراز اطمینان كرد كه در آینده نزدیك روابط تجاری فی مابین دو كشور رشد قابل توجه ای را تجربه كند.

سفیر كشورمان در ارتباط با پروژه خط انتقال گاز ایران و پاكستان با اشاره به اراده جدی مسوولان عالیرتبه دو كشور در نهایی كردن این پروژه ابراز امیدواری كرد مراحل اجرایی این خط لوله در داخل خاك ایران در موعد مقرر تكمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقیان در پایان , ابراز ھمدردی و تاسف دولت و ملت ایران را نسبت به حادثه سقوط ھواپیمای مسافربری در اسلام آباد اعلام كرد.

آساق ** 1095** 536 ** 1917





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: