فیلم هایم درباره تنهایی آدم های دور از اجتماع است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، 'سامان سالور' در نشست نقد و بررسی فیلم آمین خواهیم گفت در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: ایده اولیه این فیلم از طرحی كه برادرم ساسان سالور نوشته بود به دست آمد كه پس از 6 ماه كار كردن تبدیل به فیلمنامه یك فیلم بلند شد.

وی درباره مراحل تولید این فیلم اظهار داشت: فیلمبرداری زمستان سال گذشته در 55 جلسه انجام شد و چیزی كه فیلم را به اینجا رساند همراهی و همدلی تمام عوامل است كه سبب اكران آن شد.

سالور ادامه داد: امیدوارم در وضعیت فعلی سینمای ایران كه به دلایل مختلف خیلی خوب نیست همین رفاقت ها كمك كند كه بازهم فیلم هایی مثل آمین خواهیم گفت ساخته شود.

وی درباره قصه فیلم آمین خواهیم گفت خاطرنشان كرد: قصه از همان ابتدای فیلم با آمدن جنازه و معرفی شخصیت ها شروع می شود و در مجموع قصه آدمهای تنهایی است كه در بدترین شرایط هم نور امیدی به سوی عشق و حركت رو به جلو دارند.

كارگردان فیلم آمین خواهیم گفت در خصوص مخاطبان آثارش گفت: تماشاچی باهوش سینمای ایران و اگر بشود سینمای جهان هدف فیلم های من است زیرا مفاهیمی مثل تنهایی، عشق و رفاقت در همه جای جهان یك معنی دارد.

وی افزود: به هیچ عنوان حاضر نیستم برای به دست آوردن دل همه مخاطبان دست به هر كاری بزنم مثل ساختن كمدی های سخیف، فیلم فارسی رنگی و یا فیلم هندی بدون آواز.

سیدامیر سیدزاده تهیه كننده فیلم آمین خواهیم گفت نیز درباره همكاری در تولید این اثر سینمایی گفت: وقتی طرح اولیه را خواندم احساس كردم این فیلم می تواند در سینمای امروز ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: از نتجیه كار خیلی راضی هستم و تلاش كردم در تمام سانس های اكران در سینماهای مردمی حضور داشته باشم و بر اساس واكنش های مردم فكر می كنم از بسیاری فیلم های دیگر در جلب نظر مخاطبان جلوتر باشد.

حسن زاهدی، صدابردار فیلم آمین خواهیم گفت نیز در این نشست گفت: برای حضور در این پروژه از مرحله پیشنهاد تا توافق تنها 15 دقیقه طول كشید و فردای آن روز به جایی رفتیم كه باید هر روز چهار كیلومتر پیداده روی می كردیم، شرایطی كه برای یك فرد 65 ساله مثل من بسیار دشوار است.

وی اظهار داشت: امروز برای نخستین بار فیلم را دیدم و فكر می كنم باید از صداگذار جوان این فیلم حسین قورچیان به دلیل كار بسیار خوبش تشكر كنم.

مازیار فكری ارشاد كه به عنوان منتقد در این جلسه حضور داشت درباره فیلم آمین خواهیم گفت اظهار داشت: این فیلم روایت یك جهان لامكان و لازمان با قصه ای ابزورد، نه به معنای جفنگ بودن بلكه به مفهوم لامعنا بودن است كه در آن شخصیت هایی نا امید و بدون حركت حضور دارند.

وی ادامه داد: فیلمساز تلاش می كند مفاهیمی متناقض مثل مرگ و زندگی و امید و ناامیدی را مطرح كند و دره فیلم هم نشانه ای از جدایی میان آدم ها است اما سوالی كه برای من پیش آمد و پاسخی در فیلم دریافت نكردم این است كه 'خوب كه چی؟'.

منتقد و نویسنده سینمایی مطبوعات افزود: افتتاحیه قصه فیلم خیلی خوب بود اما این قصه تا دقیقه 70 پیش نمی رود تا با یك فیلم با ریتم كند روبرو شویم.

وی تاكید كرد: این مشكل اكثر فیلم های این دوره از جشنواره است و ظاهرا سینماگران ما قصه گویی را فراموش كرده اند البته باید بگویم كه ساختن فیلم هنری بسیار سخت است.

فیلم آمین خواهیم گفت به كارگردانی سامان سالور امشب در سینمای رسانه ها (برج میلاد) به نمایش درآمد.

سی امین دوره جشنواره فیلم فجر تا 22 بهمن ادامه دارد.

2024 ** 1574





:: برچسب‌ها: توکیو , جغرافیایی برچسب , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: