ایران و چین همكاری در زمینه مدیریت منابع انسانی را گسترش می دهند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، ' لطف الله فروزنده '، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران و ' ین وی مین '، وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی چین روز چهارشنبه در پكن با یكدیگر بیش از دو ساعت دیدار و گفت وگو كردند.

در این نشست كه معاونان وزارت منابع انسانی چین و هیات همراه معاون رییس جمهوری ایران و ' مهدی صفری' سفیر كشورمان حضور داشتند، دو طرف در زمینه های مختلف از جمله مدل مشترك مدیریتی، نظام ارزیابی عملكرد منابع انسانی ، تربیت نیروهای متناسب با بازار كار و مفید در توسعه كشور، توانمند سازی نیروی انسانی و اشتغال زایی بحث و تبادل نظر كردند.

وزیر منابع انسانی چین پس از این نشست در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی با اشاره به روابط بسیار خوب و رو به گسترش بین تهران و پكن گفت: ایران و چین در روند اصلاحات در زمینه منابع انسانی و مدیریت دولتی دارای تشابه های زیادی هستند.

ین وی مین افزود: هدف چین از اصلاح امور اداری این است كه نظام دولتی جدید با انگیزه بیشتر و پركارتر در خدمت ملت باشد.

وی مذاكرات خود با طرف ایرانی را خوب و بسیار سودمند توصیف كرد و گفت: ما با ایران زمینه های مشترك زیادی داریم و برهمین اساس در مذاكرات امروز مقرر شد تفاهم نامه ای بین دو كشور آماده و در آینده نزدیك امضا شود.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط عمیق بین تهران - پكن گفت: زمینه های گسترش روابط بین دو كشور بسیار زیاد است كه باید به آن توجه شود.

وی با تاكید براینكه ملت ها امروز به سمت انسانیت و عدالت گام برمی دارند، موضوع تحول در نظام مدیریتی و منابع انسانی را مهم خواند و اظهارداشت: دراین زمینه ما مصمم به تبادل تجربیات و گسترش روابط با چین هستیم .

فروزنده با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران یك نظام ارزشی و دارای سبك و سیاق در دنیا است، گفت: ما با چین كه دارای زمینه های فرهنگی خوب در جهت مسایل انسانی و اخلاقی است می توانیم همكاری های زیادی را تعریف و اجرا كنیم .

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران با اشاره به محورها مورد مذاكره با طرف چینی افزود: برنامه ریزی در راستای توجه به تربیت نیروی انسانی متناسب با عرضه و تقاضا و در جهتی كه بتواند در بازار كار و توسعه كشور مفید باشد و همچنین حل مساله اشتغال یكی از مباحث بود.

وی با اشاره جایگاه ایران در توسعه دولت الكترونیك افزود: در این محور نیز با طرف چینی تبادل نظر خوبی انجام شد و تصمیم گرفته شد چون دو كشور به سمت دولت الكترونیك حركت می كنند، همكاری ها گسترش یابد.

وی آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی را از دیگر مباحث مطرح در نشست با وزیر منابع انسانی چین ذكر كرد و گفت: در خصوص مدل مدیریتی با توجه به اینكه ایران و چین هر دو در سطح آسیا و جهان دارای سبك مشخص هستند، قرار شد مشتركات تدوین و به عنوان یك مدل مناسب به مراكز آموزشی و دانشگاهی ارائه شود.

فروزنده مسایل مرتبط با بازنشستگی ، نظام پرداخت ، نظام ارزیابی و ایجاد زمینه ای انگیزشی برای كاركنان را از دیگر مواردی خواند كه در گفت وگوهای هیات های ایرانی و چینی مورد تبادل نظر قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: در پی نشست امروز با طرف چینی مقرر شد كمیته همكاری مشتركی بین دو كشور شكل بگیرد تا زمینه امضا سند و توسعه همكاری ها را دنبال كند .

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران كه در راس هیاتی عصر دیروز وارد پكن شد، همچنین قرار است امروز با ' لی یوان چوا ' وزیر تشكیلات حزب حاكم دیدار و گفت و گو كند.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: