راههای توسعه كشاورزی بین ایران و گرجستان مورد بررسی قرار گرفت
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'صادق خلیلیان' در این دیدار با اشاره به توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه همكاری های هرچه بیشتر بین دو كشور در بخش های كشاورزی و دامی تاكید كرد.

وی به نزدیكی جغرافیایی ایران و گرجستان اشاره كرد و افزود: این نزدیكی جغرافیایی به همراه قرابت و واقعیت های تاریخی و فرهنگی، ایجاب می كند دو كشور از این مزیت ها به نحوه مناسبی استفاده كنند.

خلیلیان، برای انتقال تجارب در زمینه تولید محصولات كشاورزی، ماشین آلات و صنایع مرتبط با بخش كشاورزی و دامپروری، همكاری های شیلاتی، دامپزشكی و تحقیقاتی به گرجستان اعلام آمادگی كرد.

وی توانمندی های بخش خصوصی كشورمان را در زمینه های كشاورزی یادآورشد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بخش كشاورزی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری و فعالان بخش های خصوصی در این زمینه تاكید دارد.

وزیر كشاورزی گرجستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر وزیر كشاورزی كشورمان و هیات همراه به تفلیس با اشاره به توانمندی فزآینده جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف بویژه در بخش كشاورزی و صنایع مرتبط با آن افزود: گرجستان درصد است از تجارب ایران در زمینه های كشاورزی، استفاده كند.

'زازا گوروزیا' اظهارداشت: با توجه به شفافیت قوانین، حاصلخیزی خاك،آب فراوان و حمایت دولت گرجستان از تسهیل سرمایه گزاری خارجی ، خواهان توسعه همكاری های دو كشور در زمینه های كشاورزی هستیم.

وی افزود: بازار گرجستان، برای فعالان كشاورزی، دامداری و دامپروری و صنایع مرتبط باآن، بازار مناسبی است و گرجستان از حضور فعالان ایرانی در این عرصه حمایت می كند.

گفتنی است ، وزیر كشاورزی كشورمان به منظور افزایش همكاری های كشاورزی بین ایران و گرجستان به همراه یك هیات 35 نفره به این كشور سفر كرده است.

خاورم/1108/ 3404





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: