مردم ژاپن با قرارداد تجارت آزاد آسیا اقیانوسیه مخالفت کردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس تظاهرات کشاورزان معترض ژاپنی در حالی است که یوشیهیکو نودا نخست وزیر این کشور برای سفر به آمریکا آماده می شود .

بر اساس این گزارش نودا قصد دارد در سفر به واشنگتن آمادگی کامل ژاپن را برای امضای قرار داد تجارت آزاد موسوم به تی پی پی با کشورهای آسیا اقیانوسیه اعلام کند . دولت باراک اوباما طی ماههای اخیر فشار زیادی را به توکیو وارد کرده است تا برای برقراری توازن قدرت اقتصادی و تجاری در منطقه شرق آسیا و کاهش نفوذ چین در منطقه ، قرار داد گسترش تجارت آزاد با کشورهای آسیا اقیانوسیه را امضا کند .

بر این اساس سخنگوی دولت ژاپن نیز تاکید کرد هر گونه گمانه زنی در خصوص شرکت ژاپن در پیمان گسترش تجارت آزاد آسیا اقیانوسیه ، قضاوتی زود هنگام است و توکیو هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته است . اتحادیه شرکتهای کشاورزی ژاپن نیز ضمن محکوم کردن قرار داد گسترش تجارت آزاد آسیا اقیانوسیه هشدار داد امضای این قرار داد از سوی ژاپن ، امنیت غذایی این کشور را به شدت تهدید خواهد کرد .

بر اساس پیمان گسترش تجارت آزاد ، ژاپن باید تعرفه واردات محصولات کشاورزی به خصوص برنج را کاهش دهد . این گزارش حاکی است اتحادیه شرکتهای کشاورزی ژاپن هشدار داد پذیرش هر گونه آزاد سازی بیشتر در زمینه تجارت محصولات کشاورزی به معنای از بین بردن کشاورزی ژاپن خواهد بود و کشاورزان ژاپنی از این مساله به شدت زیان خواهند دید . این در حالی است که تجار بزرگ و کارشناسان اقتصادی و تجاری پیوستن ژاپن به این پیمان و قرار داد را موجب دستیابی این کشور به بازارهای خارجی جدید و توسعه صادرات این کشور می دانند .

تا کنون کشورهای استرالیا برونئی شیلی مالزی نیوزلند پرو سنگاپور آمریکا و ویتنام این قرار داد را امضا کرده اند . در صورتی که ژاپن نیز این قرار داد را امضا کند ، این منطقه به بزرگترین منطقه تجارت آزاد جهان تبدیل خواهد شد. کشورهای مذکور 40 درصد از تولید اقتصادی جهان را در اختیار دارند . آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان قصد دارد ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا را برای پیوستن به این پیمان متقاعد کند تا از قدرت و نفوذ چین در منطقه بکاهد .





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: