عرضه چاپ اولی های مركز اسناد انقلاب اسلامی در نمایشگاه كتاب تهران
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه ایرنا‌، فهرست این آثار كه در پنج گروه عرضه خواهد شد به صورت مكتوب در كتابچه ای جهت آگاهی بیشتر بازدید كنندگان آماده شده و در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

این آثار در پنج گروه منتخب كتب چاپ اول آماده برای نمایشگاه شامل منتخب پرشمارگان كتب موسسه، منتخب كتب دانستنی های انقلاب، منتخب كتب تجدید چاپ، منتخب كتب بالای چهار بار چاپ به مخاطبان عرضه خواهد شد.

'حاشیه های مهم تر از متن' نوشته علی الفت‌پور یكی از آثار منتخب در مورد دانستنی های انقلاب است كه در 320 صفحه به قیمت 24 هزار ریال برای عرضه در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران منتشر شده است .

در این كتاب سعی شده تا با قلمی روان و زبانی ساده، زوایای پنهان و فراز و نشیب های تاریخ معاصر و مبارزات ملت ایران در قالبی نو و به صورت داستان كوتاه به مخاطب ارائه شود. این اثر حاصل مطالعه در بیش از سی هزار صفحه از كتب مرجع تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرات انقلابیون و تاریخ شفاهی معاصر است؛ كه در طول مدت دو سال جمع آوری و تنظیم شده است.

'53 سال عصر پهلوی به روایت دربار' اثر ریحانه درودی نیز آثاری دیگر از این مركز بوده كه در 184 صفحه به 22 هزار ریال به چاپ رسیده است .

نگاه به جامعه ایران در پنجاه و سه سال حكومت پهلوی به لحاظ ابعاد و شاخصه‌های درونی، از سطح معیشت و خدمات عمومی و رفاهی گرفته تا وضعیت آموزش و اداره و فرهنگی والبته از زبان و بیان رجال درباری،موضوع این اثر است. این اثر گامی كوچك در جهت ترغیب ساختن خواننده به كشف حقایق مستور است و در پرده تاریخ معاصر نقطه آغازی برای تحقیق و پژوهش جوانانی است كه مایلند به دانستن درباره هویت و تاریخ گذشته خود بدانند.

'یك روز تاخیر' نوشته مرضیه علیشاهی اثر دیگر در حوزه دانستنی های انقلاب است كه در 100صفحه و به قیمت 11 هزار ریال چاپ و منتشر می شود.

این اثر شامل داستانهای كوتاهی با موضوع عملكرد ارتشی ها در انقلاب اسلامی است كه هر یك از قصه‌ها بر اساس خاطرات نظامیانی است كه در جریان وقوع حوادث انقلاب اسلامی حضور داشته و به نوعی درگیر اتفاقات واقعی شده و به ایفای نقشهایی ماندگار و مؤثر پرداخته‌اند.

'عروس آخر' تالیف بهمن هدایتی آذری نیز كتاب دیگر در این زمینه است كه به قیمت 16 هزار ریال عرضه خواهد شد.

فرح دیبا آخرین همسر محمدرضا پهلوی بود كه نقش موثری در جریانات مهم كشور داشت. تاثیر وی در تصمیم گیری های مهم كشور -جشن های 2500ساله و تاجگذاری - و نفوذ وی در دربار از جمله مواردی است كه در این كتاب، ضمن تشریح زندگی فرح دیبا و نحوه ورود او به دربار به قلم ساده و روان تحریر شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

فراهنگ **1630**





:: برچسب‌ها: خیابان , بارسلونا , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
pezhman در تاریخ : 1391/2/9/6 - - گفته است :
سلام دوست عزیز من تو رو لینک کردم تو هم منو با اسم دانستنی های علمی لینک کن.بای


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: