فرانسه قصد بازگرداندن دوران استعمار به الجزایر را دارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روزنامه الشعب در شماره روز دوشنبه خود با اشاره به خاطرات تلخ رخدادهای روزهای استعمار فرانسه علیه ملت الجزایر نوشت كه از ماجرای قتل عام استعمارگران فرانسوی در شهر وهران كه صدها الجزایری در آن كشته شدند، نمی توان براحتی گذشت.

روزنامه الشعب در ادامه تاكید كرد كه سیاست های كنونی فرانسه نشان دهنده این است كه این كشور قصد عذرخواهی از جنایت های خود در دوران استعمار بر الجزایر را ندارد بلكه خواستار بازگشت مجدد آن دوران است.

الشعب همچنین با انتقاد از مواضع برخی احزاب الجزایری در قبال سیاست های استعماری فرانسه نوشت كه متاسفانه این احزاب در مساله مبارزه با استعمار تنها بدنبال بهره برداری تبلیغاتی از این مساله هستند.

این روزنامه عرب زبان الجزایری با اشاره به موقعیت و توان اقتصادی دوكشور فرانسه والجزایر نیز نوشت كه فرانسه در حال حاضر كشوری صنعتی و با نفوذ در سازمان ملل و در مقابل الجزایر كشوری در حال رشد است.

الشعب یادآورشد كه چگونه یك كشور صنعتی از كشوردر حال رشد برای جنایت های گذشته خود عذرخواهی می كند.

این روزنامه افزود عذرخواهی فرانسه از ملت الجزایر تنها با زور و راهكارهای سیاسی مناسب خواهد بود واینگونه می توان حق ملت الجزایر از استعمارگران قدیم وجدید را گرفت.

این روزنامه الجزایری در ادامه تاكید كرد كه فرانسه به عنوان یك كشور شكست خورده خاك الجزایر را ترك كرد اما قصد ندارد این شكست را بپذیرد و جایگاه خود را در نزد افكارعمومی جهان متزلزل نماید.

مقامات الجزایر بارها و به صورت رسمی عذرخواهی دولت فرانسه به خاطر جنایات و كشتاری كه فرانسویان در دهها سال استعمار الجزایر در حق مردم این كشور انجام دادند را خواستار شدند اما تاكنون دولت فرانسه به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

خاورم** 1200 ** 1574





:: برچسب‌ها: شب , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: