تحصیل علم همراه با تهذیب نفس اصلی ترین شعار دانشگاه اسلامی است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز شنبه اداره كل امور فرهنگی وزارت علوم، 'جلیل دارا' در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی منطقه یك دانشگاه های كشورافزود: علمی كه با تهذیب نفس همراه نباشد علم سكولار است و علم نافع به همراه پیشرفت های مادی تعالی و معنویت را به دنبال دارد.

وی وظیفه فعالان قرآنی را هدایت علم با قرآن و عترت دانست و گفت: اگر قرآن در متن دانشگاه ها قرار گیرد به اهدافمان می رسیم.

دارا حضور جدی فعالان قرآنی در انجمن های علمی را لازم دانست و تاكید كرد: در انجمن های علمی باید نگاه قرآنی حاكم باشد تا علوم اسلامی تولید شود.

وی اظهار كرد: اكنون ضرورت برنامه ریزی برای تربیت چهار میلیون دانشجو وجود دارد كه بوسیله ایجاد سراهای قرآنی به منظور بهبود تلاوت قرآن، تقسیر، تدبر و حفظ قرآن كه تاكنون 10 سرای قرآنی راه اندازی شده است انجام می پذیرد كه ورود اساتید افتخاری در سرای قرآنی در آئین نامه مربوطه هم لحاظ شده است.

مدیركل امور فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان كرد: وضعیت سیاسی جهان معاصر نشان می دهد كه تفكر ضد قرآنی در صدر اسلام هم اكنون نیز وجود دارد كه با توجه به بیداری اسلامی كه اكنون شاهد آن هستیم و اینكه اساس نظام اسلامی قرآن است و ما باید الگویی برای دیگران باشیم.

دارا تاكید كرد: برگزاری كرسی های آزاد اندیشی در فضای قرآنی بهترین فرصت برای تبیین مباحث قرآنی است و اگر نگاه ما قرآنی باشد آسیب های اجتماعی كاهش می یابد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: سیاه , موزه , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: