ایران اسلامی از نظر تولید علم در منطقه رتبه نخست را دارد
نوشته شده توسط : gogos

دكتر 'غلامرضا خواجه سروی' روز شنبه در همایش تجلیل از دانشجویان برگزیده شركت كننده در مسابقات فرهنگ سیره و معارف رضوی در محل تالار نور مشهد افزود: در این تولید علم همه قشرهای دانشگاهی اعم از چهار میلیون و 200 هزار دانشجو و 60 هزار عضور هیات علمی شركت دارند.

وی با اشاره به شهادت چند نفر از دانشجویان و اساتید هسته ای كشور گفت : خون شهدای هسته ای كشور ایران اسلامی را بیمه و به جهانیان ثابت كرد كه انرژی صلح آمیز هسته ای حق مسلم مردم ایران اسلامی است.

وی اعلام آمادگی تعدادی از دانشجویان برای تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته انرژی صلح آمیز هسته پس از شهادت دانشمندان هسته ای را نشان از ایثار و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی دانست وگفت: این رویكرد نشان از حقانیت ایران و انقلاب امام خمینی (ره) است.

وی به برگزاری جشنواره بین المللی رضوی اشاره كرد و افزود: در این جشنواره جای بخش دانشجویی آن خالی بودكه به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه های سراسر كشور این بخش جایگاه خود را یافت و منشاء اثرات خوبی خواهد بود.

وی در ادامه تلاشهای صورت گرفته در زمینه حجاب و عفاف در سطح دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی را مطلوب خواند و گفت : اكنون در تمام مراكز آموزش عالی كشور نماز اقائه می شود و در برخی از دانشگاهها دو یا چند بار به دلیل كمبود جا نماز جماعت برگزار می شود كه این نشان دهنده قشر فرهیخته به معنویت است.

معاون اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این همایش گفت : جشنواره بین المللی رضوی بركات زیادی در سراسر كشور و برخی از كشور های دنیا داشته است.

دكتر فداكار افزود: این جشنواره باعت شدكه هفته های فرهنگی در مناطق مختلف كشور برگزار شود و رشته های مختلف فرهنگی در برخی از استانها از جمله اشعار تركی ، كردی و عربی رشد قابل توجهی یابد.

وی به رشد مشاعره در استان بوشهر اشاره كرد و گفت: این رشته فرهنگی در استان بوشهر آنچنان رشد كرده است كه در سیمای استانی و كشور نیز از آن استفاده می شود.

در این همایش رییس دانشگاه پیام نور مشهد نیز گفت: برای مسابقه فرهنگ سیره و معارف رضوی تعداد 888 سووال مختلف در 28 رشته در سایت طراحی و به مسابقه گذاشته شده كه هر دانشجو ، استاد و كارمند باید به 28 سووال پاسخ می داد.

دكتر 'ابراهیم تقی زاده' افزود: اكثر دانشجویان و علاقه مند در سراسر كشور از دانشگاههای دولتی و غیر دولتی و آزاد در این مسابقه شركت كردند.

514/659/330





:: برچسب‌ها: شهرستان , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: