گروه القاعده شاخه ' جهاد وتوحید'، الجزایر را به مذاكره دعوت كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روز شنبه الجزایر، گروه جهاد و توحید كه پیش از این مسوولیت ربودن كنسول و شش دیپلمات دیگر سفارت الجزایر در منطقه گائو در شمال مالی را بر عهده گرفته بود با صدور بیانیه ای شرایط خود را برای آزادی این افراد اعلام كرد.

'حماده ولد محمد خیرو' یك عضو گروه جهاد و توحید وابسته به شبكه تروریستی القاعده در مغرب عربی گفت كه الجزایری های تحت نظر این گروه و در مكانی امن و در سلامت به سر می برند.

این عضو گروه جهاد و توحید با بیان اینكه تاكنون الجزایر برای آزادی این دیپلمات ها هیچ اقدامی انجام نداده است، اعلام كرد در صورت همكاری الجزایر این دیپلمات ها آزاد خواهند شد.

وی، آزادی نیروهای این گروه كه به اتهام اقدامات تروریستی در حال حاضر در زندان به سر می برند را مهم ترین شرط گروه جهاد و توحید برای آزادی دیپلمات های الجزایری عنوان كرد.

در این بیانیه هیچ اشاره ای به تعداد نیروهای گروه یاد شده در زندان های الجزایری نشده است .

الجزایر در جریان مقابله با این اقدام در مناطق جنوبی بارها با گروه نیروهای القاعده شاخه مغرب عربی درگیری و بسیاری از آنها را كشته و یا دستگیر كرده است .

این عضو القاعده بدون اشاره به زمان و مكان آزادی این افراد تصریح كرد ، گروه توحید و جهاد آماده است تا هفت فرد ربوده شده در كنسولگری الجزایر را آزاد كند.

وی افزود كه باید طرف سومی نیز در جریان آزادی این افراد حضور داشته باشد .

هفت دیپلمات الجزایری روز پنجم آوریل ( 17 فروردین ماه ) چند روز پس از آنكه شهر گائو به دست گروه های مسلح از جمله جنبش های توحید و جهاد در غرب افریقا ، انصارالدین و القاعده در مغرب عربی و جنبش ملی برای آزادی آزواد سقوط كرد ، در كنسولگری این كشور در گائو ربوده شدند .

وزارت امور خارجه الجزایر پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام كرده بود كه تمامی تلاش و كوشش خود را برای آزادی دیپلمات ها بكار خواهد بست.

در پی كودتای نظامیان و هرج و مرج در مالی بویژه در مناطق شمالی این كشور،الجزایر برای مقابله با هرگونه رویداد غیرمنتظره در مرزهای مشترك با مالی نیرو و تجهیزات نظامی به مناطق مرزی مشترك با این كشور اعزام كرد.

1592

خاورم ** 1200





:: برچسب‌ها: هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: