مقام سوری: سقف هزینه نامزدها برای تبلیغات انتخابات3 میلیون لیره است
نوشته شده توسط : gogos

'خلف العزاوي' در اظهاراتی كه روز یكشنبه از سوی خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد، افزود: فرد نامزد شده برای انتخابات پس از قبول صلاحیت وی باید متعهد به رعایت سقف هزینه تبلیغات شود.

وی افزود كه تبلیغات انتخاباتي 24 ساعت پس از تایید صلاحیت نامزد آغاز می شود و باید 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات متوقف شود.

این مقام سوری با اشاره به این كه قانون انتخابات و قانون اساسي ضامن سالم بودن فرآیند انتخابات است، افزود: این ضمانت از طریق تشكیل كمیته هاي قضایي مستقل كه به هیچ عنوان به دولت وابسته نیستند، صورت مي گیرد.

رییس كمیته عالي انتخابات سوریه افزود: مراكز راي گیري از سوي كمیته هاي قضایي فرعي در استان ها مشخص شده و هر كمیته راي گیري از یك رییس و دو عضو تشكیل مي شود.

العزاوی خاطر نشان كرد كه زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی در روز 18 اردیبهشت آماده شده است.

در همین حال بر اساس اعلام منابع دست اندركار انتخابات قرار است تصاویر مربوط به عملیات شمارش آرای انتخابات مزبور از طریق تلویزیون هایی كه در برخی از مناطق شهرهای بزرگ سوریه نصب می شود، صورت گیرد.

چهره خیابان ها و میادین شهرهای بزرگ سوریه مانند دمشق و حلب با نزدیك شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تغییر یافته و رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است .

اكنون جای جای شهرهای بزرگ سوریه شاهد نصب پوسترها، بنرها و پارچه نوشته های نامزدهای انتخاباتی است و هر روز كه به زمان برگزاری انتخابات نزدیك تر می شود، رقابت نامزدها نیز با بهره گیری از شیوه های مختلف تبلیغاتی افزایش می یابد.

این اولین انتخابات پارلمانی پس از تصویب قانون اساسی و قانون انتخابات جدید سوریه است.

بر اساس اعلام دست اندركاران انتخابات هفت هزار و 195 نفر در پایان مهلت ثبت نام، برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس سوریه ثبت نام كردند كه از این تعداد دو هزار و 632 نفر دانشگاهی و 710 نفر نیز بانوان هستند.

خاورم**ا.ا**1436**1431





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: