الزامات فرهنگی نامگذاری سال 91 بررسی شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دبیر شورای تخصصی مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: ادامه بررسی موضوع الزامات فرهنگی نامگذاری سال 1391 توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' دستور اصلی جلسه این شورا بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 'محمد اسحاقی' افزود: با توجه به آنكه موضوع نامگذاری سال جاری، دارای ابعاد كلان فرهنگی، اجتماعی، حقوقی است، مقرر شد در این زمینه عملكردهای كلان همه دستگاه‌هایی كه به نوعی در این حوزه‌ها دخیل هستند به دقت رصد شده و درصورت لزوم برای تنظیم این عملكردها راهكارهای مناسب تصویب شود.

معاون برنامه ‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: توجه به تولید ملی، مستلزم اتخاذ رویكردهای متناسب است، كه این موضوع در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث قرار گرفت و در جلسات آینده نیز این مبحث در دستور كار خواهد بود و الزامات فرهنگی این كار تدوین، تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: توجه به حفاظت از سرمایه‌های ملی در دو حوزه سرمایه مادی و معنوی كه جزو مزیت‌های منحصر به فرد كشور است، در این جلسه نیز مورد توجه قرار گرفت.

اسحاقی افزود: سرمایه‌های مادی و معنوی پشتوانه تولید ملی هستند و هنگامیكه این سرمایه‌ها، مورد توجه جدی و مناسب قرار گیرند، منجر به تولید كالا و فرآورده‌های با كیفیت و دارای توان رقابت با محصولات مشابه خارجی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر چهار گزاره سرمایه، كار، تولید و مصرف دارای الزامات و پیوست‌های فرهنگی خاص خود هستند.

وی گفت: نگاه متعالی به كار و تلاش از منظر اسلام، استحكام تولیدات و محصولات داخلی و ایجاد حس تقدم تولیدات داخلی بر تولیدات خارجی از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

اسحاقی گفت: با توجه به پیوست حكم مقام معظم رهبری برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر كه نظارت بر تبعات فرهنگی واردات كالاهای خارجی را بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی محول فرموده‌اند، یكی از كارهای مهم و داری اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی اثرات واردات كالاهای خارجی بر بازار مصرف و تولیدات داخلی است.

فراهنگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: ایتالیا , تایلند , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: