سینما دین خود را به انقلاب ادا نكرده است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، پژمان لشگری پور در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی گفت: جای خالی سینمای انقلاب احساس می شود و این سینما مهجور مانده است.

وی افزود: كلیت سینمای ایران وامدار امام خمینی (ره) است و به اعتقاد همه كارشناسان دامنه سینما پس از انقلاب اسلامی با پیش از این رویداد تاریخی، قابل مقایسه نیست.

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری كرد این جشنواره اقدامی برای زدودن غبار از سینمای انقلاب باشد.

وی با بیان اینكه بازسازی فضای انقلاب اسلامی برای تولید آثار سینمایی با مضمون انقلاب دشوار است، گفت: این موضوع دلیل موجهی برای عدم ساخت فیلم های انقلابی در سینمای ایران نیست و سینمای انقلاب به هیچ عنوان كهنه نشده و همواره قابل دسترس است.

'مسعود احمدیان' دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: ما میراث دار كسانی هستیم كه از خردادماه سال 42 تا بهمن ماه 57 شور آفرینی كردند و موجب شدند سینما از میان آتش و خون تولدی دیگر پیدا كند.

وی یادآور شد: سینما امروز حال روز خوبی ندارد چرا كه مدیران این سینما و البته اهالی خانه سینما مظلوم واقع شدند.

دبیر نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی در ادامه خواستار ایجاد آشتی میان اهالی سینما شد و تاكید كرد كه این سخنان از سر مهر و صداقت بیان شده و ایجاد همبستگی میان اهالی سینما موجب تعالی سینمای ایران می شود.

نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی انقلاب اسلامی دوشنبه شب در مراسمی با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان داد.

فراهنگ**1983** 1574





:: برچسب‌ها: انگور چینی , عروسی , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: