بولتن بیداری اسلامی در عربستان، منتشر شد
نوشته شده توسط : gogos

در مقدمه این بولتن می خوانیم: خیزش اعتراض ها و بیداری اسلامی در جامعه بسته و سنتی عربستان رویداد مهمی است كه تاكنون در اقدامی همسو از سوی رسانه های غربی- عربی مغفول مانده است.

طوفان اعتراض های برخاسته از شرق عربستان اگرچه هنوز به كاخ های آل سعود نرسیده است، اما فقط به فاصله چند روز پس از سرنگونی دیكتاتور مصر در 11 فوریه 2011 جان گرفت.

در ادامه آمده است : عربستان با 27 میلیون نفر جمعیت دومین كشور بزرگ عرب خاورمیانه است. براساس برخی آمار اگرچه شیعیان عربستان حدود 15 درصد جمعیت كل این كشور را برخوردار هستند، اما همواره در كانون سیاست های استبدادی خاندان سعود قرار داشته اند، به گونه ای كه با وجود درآمد سرشار نفتی بیش از 200 میلیارد دلار در سال این كشور، شیعیان همواره در وضعیت اسف باری زندگی كرده اند.

البته فشارهای سیاسی- اجتماعی و سركوبگری نظام مستبد این خاندان نه تنها شیعیان بلكه گروههای مختلفی از اهل سنت را نیز علیه این سیستم شورانده است. شاید به همین دلیل مركز عمده اعتراضات مردمی در عربستان در استان های شرقی این كشور بخصوص شهر شیعه نشین القطیف است. اعتراض هایی كه تاكنون با مشت آهنین ریاض پاسخ داده شده است.

در بولتن خبری حاضر اهم رویدادها و تحولات مرتبط با اعتراض های مردمی و بیداری اسلامی درعربستان كه از بهمن ماه 1389 تا پایان سال 1390 رخ داده، بصورت روزشمار در 69 صفحه توسط دفتر پژوهش و بررسی های خبری ایرنا تدوین و منتشر شده است.

علاقه مندان به دریافت این بولتن می توانند به اداره كل بازرگانی ایرنا مراجعه و یا با شماره تلفن2-82923600 تماس بگیرند.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: خورشید , اروپا , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: