تنها دولت را مقصر مشکلات دانستن، اشتباه است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، 'غلامرضا تاجگردون' در نشست خبری در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سالهای اخیر کشورمان بارها از قضاوت های نادرست و اتهام زنی های افراد و گروهها دچار رنج شده است.

تاجگردون با اشاره به اصل تفکیک وظایف مجلس و دولت ، گفت: آشکار است که ساختن راه و مسکن بر عهده وزارتخانه مربوطه است و نمایندگان مجلس تنها در زمینه تصویب اعتبارات پروژه ها می توانند اقدام کند.

وی اظهار داشت: جلوگیری از بی عدالتی در تخصیص بودجه پروژه ها یا کاستی در اجرای آنها نیز می تواند از وظایف یک نماینده باشد.

تاجگردون برخی مشکلات اقتصادی کشور از قبیل گرانی ، تورم و ناکافی بودن سرمایه گذاری را ناشی از مناسب نبودن برخی قوانین دانست و افزود: مجلس می تواند در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهد.

وی بیان کرد: برخی نمایندگان، دولت را مسبب تمام مشکلات اقتصادی کشور می دانند در صورتی که اگر این نمایندگان، قوانین مناسبی را تصویب می کردند جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می شد.

تاجگرودن اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید به این موضوع توجه داشته باشند که وظیفه اصلی آنها در حقیقت نظارت بر حسن اجرای کارها و پروژه های مختلف دولت است.

منتخب مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس نهم ، یکی از مطالبت و خواسته های جدی مردم استان و حوزه انتخابیه خود را ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد.

تاجگردون مهمترین اولویت اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد را جذب سرمایه در بخش های آب و نفت استان دانست و افزود: تقویت این دو بخش از اقتصاد می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی استان را برطرف کند.

منتخب مردم باشت و گچساران در مجلس نهم با بیان اینکه نیروهای مستعد ، کاردان ، خلاق و شایسته ای در حوزه های مختلف در سطح استان وجود دارد ، افزود: یکی از مهمترین دلایل برای پیشرفت نکردن این افراد در نظام اداری کشور تخریب آنان توسط گروه ها یا اشخاص رقیب است.

وی افزود: موافق مدیران بومی هستم اما به این معنا نیست که افراد غیربومی که کارآمد هستند کنار گذاشته شوند زیرا باید از تمامی نیروهای انسانی در هر جای این مملکت نهایت بهره را برد.

تاجگردون یکی دیگر از مشکلات فراروی توسعه اقتصادی استان را بی توجهی به برنامه ریزی دانست و افزود: این استان با وجود داشتن ظرفیتهای فراوان در حوزه های مختلف، نقشه راه توسعه و برنامه جامعی برای گذار به یک جامعه صنعتی را ندارد.

وی که در دولت هشتم به عنوان معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خدمت می کرد به 20درصد تولید نفت کشور در گچساران اشاره کرد و افزود: دولت و مجلس باید قانونی تنظیم کنند تا از منابع نفتی برای امر سرمایه گذاری در این منطقه نفت خیز بیشتر استفاده شود.

تاجگردون گفت: هیچگاه توسعه سیاسی را بر توسعه اقتصادی برتر ندانستم و بعد از شروع برنامه سوم معتقد بودم که همواره توسعه اقتصادی نسبت به توسعه سیاسی اولویت بیشتری دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی عملکرد مجمع نمایندگان استان در مجلس هشتم ، افزود: در موقعیت نقد و ارزیابی دقیق عملکرد نمایندگان مجلس هشتم نیستم ولی بنظر می رسد آنان در حد و توان، تمامی تلاش خود را در راستای توسعه این استان انجام داده اند.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس نهم شورای اسلامی تشکیل نمی شود افزود: اصلاح طلبان در مجلس جدید فراکسیون ندارند و بنا به تخصصم کمیسیون برنامه ریزی و اقتصادی را انتخاب خواهم کرد.

تاجگردون نگاه سیاسی ، سلیقه ای و قومی و قبیله ای را آفت جدی در مسایل اجرایی و مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: نگاه من به عنوان یک نماینده برای تغییر مدیران نگاه فنی و تخصصی خواهد بود.

وی افزود: بدون شک مدیر کارآمد ، توانمند و متخصصی که در اجرای کارهای خود موفق بوده با هر گرایش سیاسی باید به کار خود ادامه دهد و وظیفه نمایندگان نیز پشتیبانی جدی از آن مدیر است.

منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی رسانه ها را ناظر براعمال مسوولان دانست و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با بیان عملکردها یا نقد آنها به توسعه استان و منطقه کمک بیشتری کنند.

تاجگردون با اشاره به فعالیت جریان اصلاح طلبان در فضای آینده سیاسی کشور گفت: این تفکر را که برخی ها می گویند جریان اصلاح طلبی به پایان رسیده است را قبول ندارم و این موضوع از لحاظ واقعیتهای سیاسی و تاریخی نادرست است.

وی ابراز داشت: همین اشتباه را زمانی جریان اصلاحات درباره جریان اصولگرایی داشتند و معتقد بودند که جریان اصولگرایی دیگر از عرصه و صحنه قدرت حذف شده اند ولی تاریخ ثابت کرد که این گونه نیست و نخواهد بود.

671/7530/627/681





:: برچسب‌ها: سرگرمی , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: