ایران می تواند نقش موثری در حفظ انقلاب های منطقه داشته باشد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا در این دیدار كه بعدازظهر امروز انجام شد، هم چنین 'نصر الدین شریف الزعبی '،عضو كمیسیون خارجه مجلس مصر، از حضور در ایران ابراز خرسندی كرد و خواهان استحكام روبط بین ایران و مصر شد.

همچنین یكی دیگر از اعضای مجلس مصر با اشاره به روابط تاریخی ایران و مصر و حضور حاكمان دیكتاتور در گذشته گفت:اكنون باید فرصت های از دست رفته دوباره احیا شود.

در ادامه این نشست ' محمود سلیمان 'عضوحزب التحریر مصر با اشاره به توانایی ایران در سایه رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله و استقامت در مقابل استكبار و غرب گفت: ایران می تواند نقش موثری در حفظ انقلاب های منطقه داشته باشد.

'ابراهیم البدراوی'،عضو حزب التحریر مصر هم در این دیدار ضمن تاكید بر گسترش روابط دو كشور در عین حال از ولایتی پرسید 'ایران در زمان پیروزی انقلاب با توطئه هایی روبرو شد ما نیز هم اكنون در وضعیت مشابهی هستیم چگونه می توانیم با این توطئه ها مقابله كنیم؟'

ولایتی در پاسخ گفت: امام خمینی (ره)در طول مبارزه با اجانب همواره با اتكا به خداوند ،اعتقادبه اسلام و پشتوانه مردم توانست بر این توطئه ها پیروز شوند.

وی ادامه داد:به پشتوانه همین اسلام ملت وارد صحنه شدند و اكنون این انقلاب توسط بینانگذار جمهوری اسلامی با حمایت مردم به پیروزی رسید و اكنون رهبر معظم انقلاب در حفظ این نظام همواره كوشا بوده اند.

وی اعتقاد به اسلام را یكی دیگر از عوامل خنثی شدن توطئه های دشمنان دانست و حضور مردم در صنحه را به عنوان یكی دیگر از ركن های مهم بقای نظام نام برد.

ولایتی در پایان نیز با اشاره به این كه امریكا و متحدان در منطقه دیگر جایی بر عرض اندام كردن بر كشورهای منطقه را ندارند،اظهاركرد:دیگر جرات و جسارتی در امریكا نمی ببنیم كه بخواهد با این شكست ها به منطقه تجاوز كند.

هیاتهای مصری در طی دوره های مختلف به منظور تبادل نظر با مقامات ایرانی درحوزه بیداری اسلامی به ایران سفر كرده اند.

هیات بلند پایه ای از مصر كه روز پنجشنبه وارد تهران شده، بعدازظهر امروز با علی اكبر ولایتی دبیركل مجمع جهانی بیداری اسلامی دیدار و در خصوص مسایل مورد علاقه طرفین از جمله درباره تحولات منطقه و بیداری اسلامی گفت و گو و تبادل نظر كرد.

بیشتر اعضای این هیات از زندانیان در بند در دوره حسنی مبارك دیكتاتور مخلوع مصر بودند.

سیام/9250 1418





:: برچسب‌ها: غذا , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: