هشت هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه پس كرانه ها بعمل آمد
نوشته شده توسط : gogos

'عطاالله صدر' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه بنادر كشور تامین شده است .

وی توسعه سواحل جنوب كشور را از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد و گفت: تعداد 40 بندر كوچك و چند منظوره در سواحل جنوب كشور در حال توسعه و در آستانه بهره برداری است.

وی ادامه داد: ما امروز شاهد ایجاد بنادر كوچك چند منظوره در نقاطی هستیم كه پیشتر مردم به علت نبود امكانات به شهرهای بزرگ مهاجرت كرده بودند. با این سرمایه گذاری زمینه بازگشت مهاجران به سمت بنادر فراهم شده و امیدواریم این رونق اقتصادی دوباره به سواحل كشور برگردد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نقش بنادر را بلحاظ مزیت خاص جغرافیایی كشور درترانزیت كالا مهم توصیف كرد و گفت : در سال گذشته 10 میلیون تن كالا ازبنادركشور ترانزیت گردید . این میزان كالا از طریق سرزمین ایران به كشورهای مختلف ترانزیت شده چه از جنوب به شمال و چه از كشورهای شمالی به سمت جنوب كشور و كشورهای جنوب شرق آسیا و غیره انجام شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه ، ظرفیت ترانزیت فعلی بنادر كشور را حدود 164 میلیون تن اعلام كرد و افزود: این ظرفیت در سال گذشته نزدیك به 150 میلیون تن بوده است .

وی افزود: خوشبختانه عملا فشارهای استكبار جهانی علیه كشتیرانی بین المللی و مشكلات پیش آمده بر سر راه مبادلات بانكی ، نتوانسته هیج تاثیری برعملكرد بنادرما بگذارد و حجم قابل توجهی در بخش تخلیه و بارگیری كالا در سال گذشته انجام شده است.

صدر اظهار داشت: درسال 90 در قسمت كانتینری حدود 33 درصد نسبت به سال قبل ازآن رشد داشته ایم خصوصا در ترانزیت كالای نفتی 62 درصد فقط در ماههای بهمن و اسفند نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 10 میلیون و 200 هزار مسافرازطریق بنادر كشور جابحا شدند كه نسبت به سال 89 كه هشت میلیون نفر بوده 25 درصد رشد نشان می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: این نشان می دهد كه از نظر اقتصادی بنادر و درمجموع وضعیت اقتصادی ما بهبود یافته و مردم به مسافرت بیشتری رو آوردند.

صدر با اشاره برگزاری اولین كنگره شهدای سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مثل بقیه مردم شهید پرور در دفاع مقدس نقش آفرینی كرد و برای حفاظت از سنگرهای اقتصادی و فعالیت های پشتیبانی جبهه های دفاع مقدس تلاش كرد.

وی گفت: در طول دوران دفاع مقدس 99 شهید از نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی كشور تقدیم محضر امام زمان(عج) و جامعه اسلامی شد كه طی آیینی ازاین شهدای گرانقدر گرامی داشته شد.

ك/3/7100





:: برچسب‌ها: تایلند , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: