محمد نجار: انتخابات دربرخی استان ها به صورت الكترونیكی برگزار می شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'محمد نجار' كه در برنامه خبری شامگاه پنجشنبه شبكه دو سیما سخن می گفت، افزود: در اجرای طرح اخذ رای مردم به صورت الكترونیكی، نتیجه آرا پس از 60 دقیقه اعلام خواهد شد.

وزیر كشور، این حوزه ها را 'حوزه انتخابیه شیراز' ، 'اردل، فارسان و كوهرنگ'، 'گرگان و آق قلا'، 'تفرش، آشتیان وفراهان'، 'تویسركان'، 'مهریز، بافق و ابركوه' و 'شمیرانات و اسلامشهر' ذكر كرد و اظهار امیدواری نمود این روند در باقی انتخابات ادامه یابد.

وی با بیان اینكه یك سیستم رایانه ای در كشور با همكاری همراه اول وشركت مخابرات آماده شده است ، گفت : سیستم امنیتی این طرح از اینترانت داخلی ، فضایی كاملا امن و پایدار خواهد داشت.

محمدنجار افزود: حتی در این سیستم ، افراد روشندل نیز می توانند در انتخابات شركت و از كلیدهای بریل آن استفاده كنند و آرای ماخوذه خود را به صورت الكترونیكی به ثبت برسانند.

وی با اشاره به اینكه از نظر نرم افزاری مشكلی وجود ندارد ولی از نظر سخت افزاری تا حدودی نارسایی هایی وجود دارد، گفت: همكاران ما 2 سال كار مطالعاتی انجام داده اند تا كار برگزاری انتخابات به نحو بهتر انجام شود و این بدان معنی است كه ما از نظر فنی درآمادگی كامل هستیم.

وزیر كشور با بیان اینكه زمان آغاز و پایان مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس از ساعت 8 بامداد تا 18 به مدت 10 ساعت است، افزود: چنانچه مدت بیشتری برای اخذ رای نیاز باشد با تقاضای هر استان ، تمدید آن میسر خواهد بود.

نجار با اشاره به اینكه هیات هایی برای اموزش مجریان به استان ها اعزام شده است، اعلام كرد: پیش بینی ما این است كه حداكثر تا پایان روز رای گیری، نتایج آرای مردم ظرف 24 ساعت ارائه شود.

در خلال گفتگوی وزیر كشور با شبكه دو سیما ، با استانداران چند استان نیز به صورت زنده ارتباط برقرار شد كه همه انان بر امادگی كامل برای برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاكید داشتند.

1537/ 536





:: برچسب‌ها: هاوایی , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: