حضور پرشور مردم بر مذاكرات بغداد تاثیرگذار است / عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات از قانون تجاوز نكنند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله 'احمد جنتی' روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق 1449 مستقر در شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران گفت: همه ملت باید ملتزم به قانون باشند و مسوولان نیز باید الگوی آنان در قانون پذیری و قانون گرایی باشند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: مسوولان بدانند عدالت بسیار مهم است و چنانچه در حق دیگران عدالت برقرار نشود، دیگران در حق ما با عدالت رفتار نمی كنند و بی عدالتی ظلم بزرگی است.

وی تصریح كرد مسوولان نظارتی و اجرایی باید با اخلاق رفتار كنند و اگر در این بین، صحبتی مطرح شد با سعه صدر رفتار كنند.

جنتی تاكید كرد: باید بین اعضای نظارت و اجرا تفاهم برقرار باشد و آنان اخلاق را رعایت بكنند.

دبیر شورای نگهبان درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت این مرحله كمتر از مرحله اول نیست زیرا هر دو مرحله به یك نتیجه ختم می شود.

وی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات مرحله دوم می تواند اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان بكشد.

جنتی تاكید كرد:‌ همچنین آرای بالای مردم می تواند قدرت منتخبان را بیشتر كند و اقتدار نظام را بالا برد.

دبیر شورای نگهبان از مردم خواست در مرحله دوم انتخابات همانند مرحله اول حضوری پررنگ داشته باشند و كار را نیمه تمام رها نكنند.

*** حضور پرشور مردم در انتخابات، بر مذاكرات بغداد تاثیرگذار است

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سووال خبرنگاری درباره تاثیر حضور مردم در این دوره از انتخابات بر مذاكرات آتی ایران و 1+5 در بغداد گفت: همانطور كه پرشور مردم در دور اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مذاكرات استانبول تاثیرگذار بود، حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات نیز بر مذاكرات بغداد تاثیرگذار خواهد بود.

جنتی یادآور شد: حضور پرشور مردم در دور اول انتخابات، دشمن را ناكام گذاشت و این حضور پرشور در مذاكرات استانبول كاملا نمایان بود.

وی با بیان اینكه حضور مردم در دور دوم همان اثر دور اول را خواهد داشت، اظهار داشت: مردم ایران روی حرف خود ایستاده اند و ذره ای عقب نشینی نمی كنند.

دبیر شورای نگهبان تاكید كرد: مردم ما از تحریم ها به هیچ وجه نمی ترسند و تهدیدها بر آنان اثری نخواهد گذاشت.

جنتی خطاب به گروه 1+5 گفت: اگر راست می گویید و می خواهید پای میز مذاكره بنشینید، باید از مواضع خصمانه خود دست بردارید و خصومت و دشمنی را كنار بگذارید؛ ملت ایران حق خود را می خواهد و روی مواضع خود ایستاده است.

** نمایندگان از تریبون مجلس سوء استفاده نكنند

آیت الله جنتی در ادامه این گفت و گو به مردم توصیه كرد به افراد اصلح رای بدهند كه متدین و با بصیرت باشند.

وی همچنین خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غیر از كار نمایندگی به اقدام دیگری نپردازند و انتظار مردم را برطرف كنند.

دبیر شورای نگهبان اضافه كرد:‌ نمایندگان مجلس نباید از تریبون مجلس سوء استفاده كنند، باید مراقب باشند در مجلس، میان خود اختلاف نداشته باشند و با دولت نیز اختلاف پیدا نكنند زیرا همه می خواهند كه برای مردم كار كنند.

جنتی با بیان این كه نمایندگان باید به مشكلات اصولی مردم بپردازند، گفت: نمایندگان باید به مسایل سیاسی و بین المللی توجه داشته باشند و با مطالعه پیش روند.

مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 14 هزار و 323 شعبه اخذ رای در 33 حوزه انتخابیه آغاز شد.

130 نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات، امروز برای مشخص شدن سرنوشت 65 كرسی باقیمانده مجلس نهم، خود را در معرض رای مردم قرار داده اند.

سیام**9121**9132**1572





:: برچسب‌ها: استرالیا , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: