روسیه رسیدن نیروگاه بوشهر به ظرفیت كامل تولید را به ایران تبریك گفت
نوشته شده توسط : gogos

لوكاشویچ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این كه روند كارها در نیروگاه هسته ای بوشهر به خوبی پیش می رود، گفت: روسیه از اینكه این طرح بزرگ انرژی در آستانه رسیدن به ظرفیت كامل تولید برق یك هزار مگاوتی است، بسیار خوشحال است.

وی اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است كه دانشمندان و كارگران ایرانی و روس تمام تلاش و توانمندی های خود را برای ساخت و تكمیل نیروگاه هسته ای بوشهر به كار برده و به خوبی از عهده انجام این امر مهم برآمدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه كرد: در ساخت و تكمیل نیروگاه هسته ای بوشهر از مدرن ترین و ایمن ترین تجهیزات اتمی استفاده شده و این طرح با رعایت استانداردهای روز جهانی به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: روسیه از اینكه این واحد هسته ای پیشرفته و صلح آمیز با ظرفیت كامل تولید برق خود آغاز به كار می كند، بسیار خوشحال است.

لوكاشویچ تاكید كرد: نیروگاه هسته ای یك هزار مگاوتی بوشهر زیر كنترل و نظارت كامل سازمان بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش شبانه روزی دانشمندان و كارگران روس و ایرانی در ساخت و تكمیل نیروگاه هسته ای بوشهر، این واحد هسته ای در آینده به خوبی و با اطمینان و امنیت كامل به تولید برق هسته ای مشغول خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تلاش برخی ها برای ایجاد شك و تردید در فعالیت نیروگاه هسته ای بوشهر را بی مورد خواند.

وی گفت: باید به دولت و ملت ایران و روسیه به خاطر موفقیت در اجرای طرح ساخت نیروگاه بوشهر در زمان مقرر و با استفاده از فناوری های روز دنیا تبریك گفت.

قرارداد ساخت و تكمیل واحد اول نیروگاه اتمی در بوشهر، ژانویه 1995 در تهران امضا و روسیه همچنین موظف شد كه یك راكتور آبی و سوخت هسته ای مورد نیاز آن را به ایران عرضه كرده و متخصصان ایرانی را آموزش دهد.

ارزش این قرارداد حدود یك میلیارد دلار ارزیابی می شود كه از این میان قیمت نیروگاه نزدیك به 850 میلیون دلار است و پیمانكار كل كارهای ساخت و مونتاژ واحد اول نیروگاه، موسسه روسی 'اتم استروی اكسپورت' است.

در ماه فوریه 1998 فدراسیون روسیه و ایران توافق كردند كه مسكو نه تنها در تجهیز نیروگاه به ایران كمك كند، بلكه بطور كل ساخت آن را تكمیل نماید.

روز 28 ژانویه 2009 'اتم استروی اكسپورت' از پایان عرضه سوخت هسته ای برای اولین نیروگاه اتمی ایران خبر داد و سوخت هسته ای طبق مقررات، شش ماه قبل از راه اندازی نیروگاه به آن عرضه شد.

اواخر ژانویه 2011 'اتم استروی اكسپورت' مرحله نوبتی راه اندازی فیزیكی نیروگاه بوشهر را انجام داد كه به معنای پایان مرحله آزمایشات تمام سیستم های واحد تولید انرژی نیروگاه اتمی است و سپس بارگذاری سوخت هسته ای و تولید برق در آن شروع می شود.

واحد تولید انرژی نیروگاه اتمی بوشهر روز 8 ماه مه 2011 در حداقل سطح ظرفیت قابل كنترل خود قرار گرفت و این رویداد یكی از مهم ترین مراحل در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهربرای تولید برق بود.

اروپام/2240**518**1597





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , گل , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: