خلاقیت در طراحی كتاب كودك، حرف اول را در جذب مخاطب می زند
نوشته شده توسط : gogos

'حسن ستارزاده' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به وجود ناشران متعدد در حوزه كودك ونوجوان، برای جذب مخاطبان این قشر، باید به فكر خلاقیت در تولید آثار بود.

وی، متحرك سازی تصویر كتاب، تغییر تكنیك های چاپ و تولید كتاب های خاص و فانتزی را از جمله شیوه هایی برشمرد كه برای عرضه كتاب به مخاطب كودك مورد نیاز است.

ستارزاده با بیان آنكه برخی ناشران حوزه كودك ترجیح می دهند كه كتاب های خود را به صورت ترجمه عرضه كنند، افزود: با این حال ظرفیت های بسیاری در زمینه تالیف كتاب كودك در كشور وجود دارد كه باید مورد توجه قرار گیرد.

این ناشر كتاب های كودك ونوجوان، خواستار حمایت از ناشران خصوصی شد و در مورد مشكلات حوزه نشر گفت:‌ با توجه به افزایش بهای كاغذ و مقوا، در آینده قیمت كتاب روند صعودی خواهد داشت.

وی افزود: افزایش قیمت كتاب ها، قدرت خرید مردم را برای خرید این كالای فرهنگی كاهش می دهد و به نظر می رسد كه متولیان حوزه فرهنگ باید از هم اكنون برای این وضعیت چاره ای بیاندیشند.

ستارزاده تاكید كرد: بسیاری از آثاری كه در نمایشگاه كتاب امسال عرضه شده اند، پیش از افزایش بهای كاغذ و مقوا انتشار یافته اند و بطور حتم قیمت این كتاب ها در نمایشگاه های آتی، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مصلای امام خمینی(ره) تا 23 اردیبهشت ماه میزبان بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران است.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: دریا , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: