مقامات نیجر و لیبی در مورد مسائل منطقه ای گفت و ‌گو كردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، عبدالرحیم الكیب نخست وزیر لیبی در حاشیه دیدارش با نخست وزیر نیجر و وزیر امور خارجه این كشور گفت: فعالیت باقی مانده ‌های رژیم سابق لیبی در نیجر موضوعی جدی است.

وزیر امور خارجه لیبی نیز در اظهارنظری اعلام كرد كه سرنوشت ساعدی قذافی یكی از پسران معمر قذافی دیكتاتور سابق لیبی تحت گفت و گوهای امنیتی میان مقامات لیبی و نیجر قرار داشته است.

ساعدی قذافی پیشتر توانسته بود در نیجر پناه بگیرد. این در حالی است كه نیجر از استرداد وی به طرابلس به رغم درخواست های مكرر مقامات شورای ملی انتقالی لیبی امتناع كرده است.

مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی پس از دیدار با هیات بلند پایه نیجر از آنها خواست كه عوامل وابسته به رژیم سابق لیبی كه در نیجر هستند را به طرابلس مسترد كند.

عبدالجلیل خاطر نشان كرد: دولت نیجر باید مقامات و عوامل رژیم سابق لیبی در نیجر را كه از سوی شورای ملی انتقالی تحت تعقیب هستند، به سرعت پس از آغاز محاكمه این افراد به طرابلس بازگرداند.

شورای انتقالی لیبی همچنین در راستای محاكمه سیف الاسلام قذافی دیگر پسر معمر قذافی كه پیشتر در شهر زنتان دستیگر شده بود و از سوی دادگاه بین‌المللی كیفری به اتهام ارتكاب جنایات علیه بشریت تحت تعقیب است، گام برداشته است.

مقامات لیبی و نیجر همچنین در مذاكرات روز شنبه در مورد یكسری مسائل امنیتی دیگر از جمله تامین امنیت مرزهای دو كشور و همچنین سرمایه گذاری های لیبی در نیجر بحث و تبادل نظر كردند.

مترجمام**9234** 1506





:: برچسب‌ها: بچه ها , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: