شهروندان مونته نگرو تظاهرات ضد دولتی برگزار كردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از منابع خبری، تظاهر كنندگان در تظاهرات روز شنبه با اشاره به اینكه دولت مونته نگرو در جهت منافع شهروندان كار نمی كند به 'ایگور لوكشیچ' نخست وزیر این كشور فرصت دادند كه در 10 روز آینده از سمت خود استعفا دهد.

در این تظاهرات كه از سوی اتحادیه های كاری، دانشجویی و شبكه هدایت سازمان های غیر دولتی مونته نگرو در خیابان های مركزی شهر پودگوریتسا پایتخت این كشور برگزار شد، بیش از 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم شركت كردند.

تظاهركنندگان، راهپیمایی اعتراض آمیز خود را از دانشگاه مونته نگرو شروع و با عبور از مقابل ساختمان های تلویزیون، سازمان امنیت ملی، ریاست جمهوری، پارلمان، بانك مركزی و دادگستری، در مقابل ساختمان دولت توقف كردند و از نخست وزیر خواستار استعفا شدند.

شركت كنندگان در این تظاهرات نخست وزیر مونته نگرو را به ناتوانی در اداره دولت و عدم مبارزه با فساد مالی و گروه های های جنایی سازمان یافته متهم كردند.

'وانیا چالوویچ' مدیر اجرایی شبكه هدایت سازمان های غیر دولتی مونته نگرو در جمع تظاهركنندگان با اشاره به اینكه نخست وزیر برای استعفا 10 روز فرصت دارد، گفت كه رییس دولت به جای اینكه در جهت منافع مردم كار كند از سرمایه داران بزرگ در این كشور حمایت می كند.

چالوویچ عنوان كرد كه اگر لوكشیچ در مدت تعیین شده از سمت نخست وزیری استعفا ندهد تظاهرات ضد دولتی گسترده تری در پانزدهم ماه 'می' برگزار می شود.

وی همچنین شهروندان مونته نگرویی را به نافرمانی از دولت و نپرداختن قبوض مختلف فراخواند.

'یانكو ووچینیچ' رییس اتحادیه سندیكای آزاد مونته نگرو نیز در مقابل تظاهر كنندگان با ذكر اینكه این كشور به نخست وزیر قاطع نیاز دارد گفت كه لوكشیچ باید در روزهای آینده از سمت خود استعفا دهد، در غیر اینصورت با خشم مردم روبرو خواهد شد.

'ایگور لوكشیچ' نخست وزیر مونته نگرو در آستانه تظاهرات امروز گفت دولت وظایف خود را به بهترین نحو انجام می دهد و اعتراض مردم در جامعه دمكراسی امری طبیعی است .

وی همچنین گفت كه شهروندان مونته نگرو در انتخابات آینده پارلمانی فرصت دارند كه كار حكومت كنونی را ارزیابی كنند.

افزایش نرخ برق، بنزین و مالیات های غیر مستقیم بر اجناس در مونته نگرو موجب شده كه ضربه شدیدی به استاندارد زندگی مردم این كشور وارد شود.

دولت مونته نگرو به تازگی علاوه بر پیشنهاد لایجه جدیدی به مجلس برای ترمیم بودجه، یك سری اقداماتی را جهت غلبه بر بحران اقتصادی در این كشور اتخاذ كرده است.

در 18 ماه مارس امسال نیز بیش از 10 هزار شهروند مونته نگرویی در پایتخت این كشور در اعتراض به وضعیت سخت اجتماعی، رفاهی و اقتصادی خود، تظاهرات كردند.

در این تظاهرات نیز كه با فراخوان اتحادیه های كارگری، بخش های غیر دولتی و دانشجویی برگزار شد، شركت كنندگان با اشاره به گرانی نرخ برق، سوخت و دیگر مایحتاج عمومی، خواستار لغو قرارداد برخی از شركت ها و كارخانجات در بخش های خصوصی شدند كه منشاء درآمد سرمایه داران بزرگ شده است.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , ایالات متحده , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: