مدرك واحدهای علوم و تحقیقات بدون مجوز در وزارت علوم تایید نمی شود
نوشته شده توسط : gogos

'سید ابوالفضل حسنی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: درحال حاضر بین 5 تا 7 واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز هستند و بقیه بدون داشتن مجوز پذیرش دانشجو فعالیت می كنند.

وی از برنامه وزارت علوم برای بررسی واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: قبلا نیز به دانشگاه آزاد تذكر داده ایم كه دفتر گسترش آموزش عالی هیچگونه تاییدی بر مدرك دانشجویانی كه از واحدهای علوم و تحقیقات بدون مجوز، فارغ التحصیل می شوند نخواهد داشت.

حسنی یادآور شد: نداشتن مجوز اغلب واحدهای علوم و تحقیقات یكی از دغدغه های رییس جدید دانشگاه آزاد است و امیدواریم با همكاری مشترك، هرچه سریعتر مشكل اخذ مجوزهای لازم برای این واحدهای دانشگاهی مرتفع شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر مجوز ایجاد رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم صادر می شود اما ظرفیت پذیرش دانشجو در هر رشته را خود دانشگاه آزاد تعیین می كند و وزارت علوم در این میان هیچگونه دخل و تصرفی ندارد از همین رو بعضا مشاهده شده كه ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته ها بیش از میزان معمول بوده است.

حسنی، ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در هر یك از كد رشته محل های كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را 15 نفر ذكر كرد و گفت: رعایت این میزان پذیرش، نقش موثری در ارتقای كیفی آموزش در دانشگاه آزاد خواهد داشت.

مدیركل گسترش آموزش عالی خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد یكی از زیرنظام های آموزش عالی است كه تعلیم و تربیت بخش زیادی از جمعیت دانشجویی كشور را عهده دار است و از همین رو اهمیت بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی داشته و دارد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: تابستان , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: