آموزه های دینی باید در قالب نوین و پویا در اختیار نسل جوان قرار گیرد
نوشته شده توسط : gogos

حجت الاسلام و المسلمین 'سیدجلال رضوی مهر' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا،افزود: دسترسی نسل جوان به فضای مجازی و انواع وسایل ارتباط جمعی، نقش و وظیفه رسانه ها را در ارایه صحیح مطالب و آموزه های دینی برای پاسخگویی به شبهات دینی و معرفتی آنان حساس تر كرده است.

وی با بیان اینكه امروز زندگی رسانه ها متكی به اكسیژنی است كه برای جامعه اسلامی بسیار مورد نیاز است، تاكید كرد: جامعه ما نیازمند اكسیژن معنوی از مسیر ائمه اطهار علیهم السلام و تفسیر قرآن بر محور آیات الهی است.

این استاد حوزه علمیه اظهار امیدواری كرد رسانه ها به عنوان بلندترین و برترین منبر تبلیغی با محور قرار دادن فعالیت های دینی و مذهبی در شكوفایی دین شناسی گام های موثری بردارند.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور حوزه‌های علمیه یادآورشد:امروز فناوری حقیقتی است كه كسی نمی تواند آن را انكار كند،اینترنت، مطبوعات، فضای مجازی ایجاد شده در دنیای مهندسی، كتاب و فیلم ها همه به نوعی می توانند با بسیج شدن در امر ترویج و تبلیغ مفاهیم دین در جامعه نقش آفرینی كنند.

وی ادامه داد:اگر داستان های صدر اسلام در قالب انیمیشن های جذاب برای نوجوانان به عنوان مسایل تاریخی بازخوانی و اگر احادیث و روایات از طریق پیامك برای افراد ارسال شود این فرآیندها می تواند حركتی رو به رشد در هدفمند كردن جامعه و عمل به دستورات و اهداف دین را رقم بزند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینكه جامعه بویژه جوانان ما اكنون تشنه چشمه زلال آیات، روایات قرآنی و احادیث معصومین علیهم السلام و پذیریش حقایق دینی هستند، ادامه داد: این مساله می طلبد تا رسانه ها به خوبی ایفای نقش كرده و جامعه را برای دستیابی به سعادت و حركت به سمت تعامل روشنگری و هدایت كنند.

رضوی مهر توضیح داد: احیا مكتب احادیث و ائمه اطهار علیهم السلام علاوه بر اجر اخروی در حقیقت مطالبه جامعه اسلامی است كه باید مسوولان مختلف فرهنگی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و دیگر مراكز فرهنگی این مهم را در دستور كار خود قرار دهند تا در تحقق و اجرای اهداف متعالی با خردورزی و نگاه به اجماع حداكثری برخی كمبودها در عرصه دین و معارف اسلامی مرتفع شود.

فراهنگ** 1883





:: برچسب‌ها: گل , معماری , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: