سوریه به واردات سالانه 900 هزار تن ال.پی.جی از ایران نیازدارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، نزیه جوهره، دوشنبه درحاشیه سفر هیات نفتی مشترك ونزوئلا و سوریه به عسلویه افزود: همچنین سوریه به واردات سالانه دو میلیون تن بنزین و گازوییل نیازمند است و برای تامین و توزیع به هنگام این میزان فراورده نفتی درسراسر كشور، وزارت نفت این كشور، پروژه احداث خطوط انتقال فراورده های نفتی را در دستور كار خود قرار داده است.

وی با تاكید بر گسترش و تعمیق روابط فی مابین سوریه و جمهوری اسلامی ایران درحوزه صنعت نفت، اظهار داشت: سفر هیات اعزامی ونزوئلا و سوریه به ایران برای بحث و مذاكره نهایی كردن پروژه ساخت پالایشگاه الفروقلوس انجام شده است.

مدیرعامل شركت پالایش نفت و گاز سوریه ، افزود:نخستین نشست مجمع عمومی پالایشگاه الفروقلوس در تهران برگزار شده است و سفر به عسلویه به منظور آشنایی با دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنعت گاز و پتروشیمی است.

جوهره گفت: در پایان سفر و برگشت به دمشق ، نتایج این سفر را در قالب یك طرح مدون برای توسعه صنایع پایین دستی سوریه به وزارت نفت كشور خود ارایه می دهم.

وی با اشاره به طرح های مهم صنعت نفت سوریه افزود: ساخت پالایشگاه های نفت و گاز، خطوط انتقال گاز، توسعه شبكه توزیع برق و صنایع مرتبط با صنعت پالایش نفت از جمله مهمترین پروژه های صنعت نفت سوریه است.

مدیرعامل شركت پالایش نفت و گاز سوریه بیان كرد: ترجیح می دهیم به منظور رفع كمبودها و نقاط ضعف خود به ویژه در مورد گسترش صنایع پالایشی نفت و محصولات میانی صنعت پالایشگاهی سوریه، با یكپارچگی و هماهنگی بیشتر، ازنظرات ، پیشنهادها و راهكارهای دوستان ایرانی بهره مند شویم.

همچنین هیات مشترك صنعت نفت و پالایش سوریه و ونزوئلا با هدف آشنایی و بهره گیری از توانمندی های صنعت نفت ایران، در سفر به عسلویه از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن كرد.

ایگور مارتینز، مدیر پروژه های وزارت نفت ونزوئلا و نزیه جوهره، مدیرعامل شركت پالایش سوریه سرپرستی هیات یاد شده را بر عهده داشتند.

هیات مشترك اعزامی سوریه و ونزوئلا در سفر یك روزه خود به عسلویه از فازهای 15 و 16، 4 و 5 و مجتمع بندری پارس و همچنین برخی مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه پارس دیدن كردند.

مذاكرات مشترك جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا، سوریه و مالزی، در دو سال گذشته منجر به توسعه همكاری های نفتی در زمینه توسعه تاسیسات پالایشی شد و ساخت پالایشگاه الفروقلوس در سوریه با سرمایه گذاری مشترك چهار كشور یاد شده احداث خواهد شد. ك/2

539 /679





:: برچسب‌ها: موسیقی , کالیفرنیا , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: