درگاه حق میزبان یازدهمین ستاره ولایت
نوشته شده توسط : gogos

امام حسن عسكری(ع) یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال 232 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان 'امام هادی(ع)' و مادر ارجمندشان 'حدیث' بود.

كنیه ایشان ابومحمد و از القاب آن امام همام ابن رضا، زكي، خالص، صامت، سراج، خاص و عسكری است.

امام حسن عسكری(ع) دوران كودكی خویش را در سامرا سپری كرد و تحت تربیت پدر آماده رسالتی سنگین شد اما در 22 سالگی پدر را از دست داد و امامت را به مدت شش سال بر عهده گرفت.

دوران امامت امام حسن عسكری(ع) همزمان با جور و بی عدالتی خلفای عباسی چون متوكل، منتصر، مستعین، معتز، مهتدی و معتمد عباسی بود.

حاكمان عباسی در دوران خلافت خود با اعمال فشار و محدودیت نسبت به امامان سعی می كردند هماره موانعی را برای توقف رسالت دینی و تاریخی آنها ایجاد كنند و این محدودیت ها در دوران امام حسن عسكری(ع) به اوج خود رسید و شدت بیشتری یافت.

خلفای عباسی كه بر طبق روایات گوناگون از وجود مهدی موعود فرزند امام حسن عسكری(ع) می ترسیدند، پیوسته مراقب زندگی امام بودند و لحظه ای از آزار و اذیت دریغ نمی كردند و برای بقا خلافت خود امام حسن عسكری(ع) را به زندان افكندند.

اما امام (ع) از راه های مختلف با مردم ارتباط برقرار می كرد و امامت فرزندشان امام زمان(عج) را به آنها نوید می داد و آنها را برای عصر غیبت آماده می كرد.

فعالیت های امام برای آماده كردن مردم به جهت حضور امامی غایب با عنایت الهی، سبب خشم خلفای عباسی شد به گونه ای كه آنان از هر تلاش برای مخدوش ساختن چهره ایشان مضایقه نمی كردند اما این اعمال هر روز بر جایگاه معنوی امام(ع) می افزود.

ازقول این حضرت روایات بسیاری مطرح كردند كه از جمله آنها می توان به دو روایت زیر اشاره كرد:

- هركس بر مركب باطل سوار شود، در سرزمین پشیمانی فرود خواهد آمد.

- دو خصلت، بالاترین اوصاف است: ایمان به خداوند و سودمند بودن برای برادران دینی.

معتمد عباسی كه از نفوذ معنوی امام حسن عسكری(ع) می ترسید و وجود ایشان را زنگ خطری برای زوال حكومت خویش می دید، سرانجام ایشان را در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری در توطئه ای مسموم و به شهادت رساند.

آرامگاه آن حضرت در سامرا میعادگاه عاشقان اهل بیت است.

اینك در سالروز شهادت این مطهرترین انسان زمان، عاشقان ولایت و امامت دست دعا به سوی ذات احدیت بلند می كنند و با شفاعت جستن از این امام همام فریاد برمی آورند كه ما دل در هوای فرزند تو، امام زمان، امام مستضعفان و دوازدهمین خورشید ولایت داریم تا با نفس گرم و روحانیش عدالت و آزادگی را نوید دهد؛ پس شفاعت كن كه با ظهور نورانی خود گم كردگان راه را راهبر و درماندگان را فریادرس باشد.

تو ظهور پسر خویش طلب كن ز خدا / چون كه مقبول خداوند، دعای تو بُوَد

اطلاع**9128**9131**





:: برچسب‌ها: کلیسا , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: